Har en volvo v70 -99... den har varit lite tjurig ibland när man ska starta den.... den går igång och dör direkt, men efter ett par försök går den igång igen. Elektronisk startspärr (Immobilizer) är ett system som ska förhindra eller försvåra stöld av bilen genom att spärra motorstyrenheten (LH 2.4.4 Motronic 4.4) om någon försöker tjuvkoppla eller starta bilen med en nyckel utan transponder eller med felaktig kod. Har ett problem min v70-98 startar inte ibland,har fixat helt nytt batteri o helt ny startmotor.När man vrider på nyckeln kommer alla lampor fram på instrumentbrädan som dom ska men där tar de slut.Va kan de vara för fel har kollat alla jordflätor med till o från motorn.Bilen kan starta 9 av10 gånger utan problem men sen … En defekt startspärr till Volvo brukar resultera i att bilen inte startar alls. Skulle ut och starta bilen nu men fick inte igång den. Att man måste ha sin egna nyckel ( Volvo är inte dumma dom) och att man inte ska ha flera olika nycklar. Hejsan! Jag har ett problem med min volvo s80 t6 -99. ibland när jag ska starta den så startar den bara upp och sen stannar den och sen om man försöker starta igen så startar inte bilen. Volvon startar inte längre , körde förra veckan med den då började den att gå jävligt dåligt på tomgång och sen stängde den av sig , och vill nu inte starta , jag kan stå och mala på starten hur länge som helst och stiften blir inte ens blöta, jag plockade bort fuel railen idag och körde på starten , det kommer inget bränsle ut från spridarna? … Hej jag har en v70 tdi 99. Har haft bilen i ca 7 år. Den har ibland varit svår att start. Symtom: När man ska start så kan man köra startmotorn hur länge som helst. men vrider man till baka nyckeln och provar igen så startar den på en gång. Hämtade min nyinköpta V70 av 1998 års modell från en märkesverkstad igår. Byte av hjullager fram samt kamremsbyte. Nu startar ej bilen längre-bilen har gått 14.900 mil!! !. Det finns mängder med anledningar till att bilen inte startar, några exempel skulle kunna vara: Ett bilalarm med startspärr som har gått sönder, En imobilicer som är trasig, Trasig elektronik / kortslutning i bilens elsystem, En trasig säkring, Fel … Behöver lite hjälp med v70 r awd -98 STARTAR INTE ... Jag tror att det é något att en startspärr inte hoppar ur. Nu startar den inte alls. ... Kör: Volvo 940 Volvo v70 tdi Volvo v70 MY10; Re: ... Bilen startar inte "startspärr" LÖST!!! #684570. böt ju ut passaten när det mesta var bytt på den och köpte en volvo v70 ... direkt på nån startspärr men hann inte koppla in ... gång sin Volvo Anser du att det inte ens är lönt att öppna motorhuven om din moderna bil inte startar direkt? Jag har en Volvo V70 2001 2,4lit Automat ... Men till min förvåning hade dom inte en ... Vi har fått nått obehagligt på gården en BWM 523i som inte startar. Här hittar ni Startspärr till Volvo V70 00-04 från 140 bildemonteringar. Volvo V70 startar inte #1116516. ... Har en Volvo V70 2005 automat som jag hämtade ... Det kommer inget meddelande i displayen i bilen som nycklar eller startspärr. En defekt startspärr till Volvo brukar resultera i att bilen inte startar alls, men det kan också vara nyckelkodningen som har blivit defekt. Jag har en V70N -02 som ibland inte startar, jag tror det är startspärr som stoppar. Kan man koppla ur denna på nåt sätt? User. Affelundberg Inlägg. 1 Blev medlem. 07 dec 2013, 13:30 1 inlägg; Sida 1 ... hur som helst så har ni kommit rätt då vi alla tycker om Volvo. Här hittar ni Startspärr relä till Volvo S70/v70/xc 97-00 från 140 bildemonteringar. Re: V70 R AWD -99 startar inte! av oskar_ericson » tis sep 01, 2009 3:23 pm HenkeR skrev: Klart att det går att lägga ur parkeringsläget till neutral, är bara att hålla ner bromsen och ha nyckeln i tändningsläget. Inte om det "klickar" när man drar nyckeln trasten (startspärr) .. Kan vara jorden också Audi A5 SB ... Jag har upplevt lite av varje ... Hur säker man man än kan vara i en förutfattad felsökning kan man likaväl ha fel .. Vi har en volvo s 60 2003 som har fått för sig att stundtals inte vilja starta, det kommer upp ett felmedelande "el-startspärr se manual". Hej har haft samma problemmed min V70 det var spänningsfall när motorn var varm och fläkten hade gått. Istället för att köpa en ny styrenhet kan vi istället programmera om en begagnad med korrekt startspärr. Gör som tusentals nöjda kunder redan har gjort, anlita oss och spara tusenlappar! Köp inte nytt - använd begagnat! Har nyss bytt tändningslås i min v70 -98. Efter det så startar den till, men lägger av direkt igen. Ringde upp till Gösta samuelsson bil (VOLVO) och frågade om det skulle bli några problem om jag bytte tändningslås, men de sa att det bara var att byta, det skulle inte behövas någon omkodning eller så. nu har det blivit ännu värre.årsmodell 99 som denna bil tydligen är har visst nån startspärr vid generatorn. och motorn är en 98a med en annan generator. har "tjuvkopplat" ventilen på pumpen men kommer fortfarande inte någon diesel ur spridarna. har diesel fram till pumpen men den vill inte skicka ut dieseln till spridarna utan skickar tillbaka den i … Volvo S60, V70, XC70, S80, XC90 1999 - 2004 Felbeskrivning: CEM kan tappa startspärren med nyckeln och motorstyrningen, vilket gör att startmotorn inte går runt och bilen inte startar. Andra funktioner på bilen kan också slutar fungerar, så som innerbelysning m.m. Vi kan flytta över startspärren till en begagnad CEM. VOLVO. A6 Lås & Larm kan lösa nästan alla era behov av Volvo nycklar och lås. Oavsett vilken modell du har så kan vi hjälpa till med nyckelprogrammering, extranycklar och reparation av nycklar. Hejsan! Nu är det såhär att familjens v70 har börjat krångla.. började för någon dag sedan, är lite av ett lotteri om den går igång eller inte! Vrider man nyckeln till startläget så funkar allt i bilen, inget tecken (dålig belysning,felkodslampor osv) på att nåt är fel.. Men sen när man vrider om nyckeln för att starta så dör allting bara. Vi är Volvoentusiaster som tycker om att skriva om Volvobilar. Även om det är ett bra märke så kan det bli fel ibland eller att man vill ha den utsmyckad med tuffa saker, hur som helst så har ni kommit rätt då vi alla tycker om Volvo. Volvo: (tjosan!) ful 245'a. Svår och långdragen start då tankens innehåll av bränsle är under 30%. Men startar den så går den. (inte relevant i frågan) Inte heller troligt. Istället för att köpa en ny styrenhet kan vi istället programmera om en begagnad med korrekt startspärr. Gör som tusentals nöjda kunder redan har gjort, anlita oss och spara tusenlappar! Köp inte nytt - … Volvo S60, V70, XC70, S80, XC90 1999 - 2004 Felbeskrivning: CEM kan tappa startspärren med nyckeln och motorstyrningen, vilket gör att startmotorn inte går runt och bilen inte startar. Andra funktioner på bilen kan också slutar fungerar, så som innerbelysning m.m. Vi kan flytta över startspärren till en begagnad CEM. Page 1. Page 3: Table Of Contents. Specifikationer ning som inte finns på din bil. Audio De specifikationer, konstruktionsuppgifter och illustrationer som finns i instruktionsboken är inte bindande.