Övre gränsen för akut utrotningshot har satts till 100 och för starkt hotad till 200. Vi har en liten grupp med Svensk Blå Anka och en Rouenanka. Fick fram 2 ällingar i kläckaren inne som hon omedelbart adopterade, en vit med lite pärlgrått och en grå. Alla är snälla och tama. Länkar kommer att läggas till, ... Dom länkarna kommer att läggas till dels under Länkar (till Höger) Men även under "till salu" ... Svensk Blå Anka; Guldfasan; De är av rasen Svensk blå anka, Svensk gul anka, Kejsaranka, Löpanka och Myskanka. Mina ankor som är av rasen mignon(Jag har just nu 13 vuxna mignon ankor som jag har i färgerna svarta, vita, aprikos och viltfärgade). Jag har flera jätte fina drakar kvar, nån anka oxå. New hampshire, Welsumer ,Blommehöns, Maran gökfärgad,Rhode island red. För kontakt, ring 0722-117345. Startsida | Webbkarta | RSS | Utskrift. larsson@ovrabyostergard.se. Svensk Blåanka. Vi har flera indisk löpankor och svensk blå ankor till salu.Alla är kläckta i somras. Dagens nordsvenska häst kan följas bakåt genom historien till en svensk … Kontakt . Nu finns det avelsägg till salu. ... Jag vill gärna köpa Gammal Svensk dvärg höna har haft tidigare som räven tog. Hör av dig till Bo Larsson tel 0411-55 12 49 el E-post. Så nu lägger vi ner fjäderfän ett tag tills vi fått bukt på de flesta rovdjuren. Närmare 5000kr/kg spunnen men den räcker oerhört långt. [1] Fram till 1920-talet var den populär att hålla för fjäderfäutställningar, men vid slutet av 1960-talet hade rasen blivit mycket sällsynt. Aktuellt: 23 oktober 2017. Till salu inom: ” bresse höns säljes ... Blandras med huvuddelen svensk blå anka. Välkommen till oss på Vallsjö Gård Vallsjö Gård ligger vackert vid sjön Vallsjön mellan Stockholm och Göteborg i norra västergötalands län nära länsgränsen till Örebro län. ... Till salu (11) Kontakta oss. Hönsras stor. Ja, vi säljer ägg i liten skala vid efterfrågan. Svensk blå anka Den svenska blå ankan är inte identisk med utlandets swedish blue duck eller pommersk anka. ... Jag har ibland ull till salu. Här hittar du gårdar till salu i Sverige hos Svensk Fastighetsförmedling. Idag bedrivs lammuppfödning i mindre drift, framförallt för livdjursförsäljning av den gamla svenska lantrasen Helsingefår men även lammlådor och skinn efter tillgång. Ursprunget till den svenska lantrasen är oförädlade blåfärgade ankor som under de första åren på 1900-talet samlades ihop längs västkusten, från Skanör till Göteborg. till sidan som handlar om Svensk blå anka och Hedemorahöna. En 7 Mån guldhalsad och en 12 mån silverhalsad. Liten ras. Nordsvensken har ett mycket gott lynne och lämpar sig väl som ridskolehäst och till handikappridning. Köp & sälj Uppslagsverk & lexikon på Tradera.com ᐈ Fynda bland 972 annonser • Begagnat & nytt, auktion & fast pris till salu Köp enkelt på Tradera.com Till ... Till Salu. Svensk blå anka i genbank. MV-fria, anslutna till elitlamm med härstamningsbevis. Just nu finns varken ällingar eller vuxna djur till salu. Svensk blå anka 4 honor 150 kr st 2 hannar 100 kr st 600 för hela gruppen har även några blandankor sv blå/Blekingeanka alla säljes till liv Kr. Här hittar du olika raser som jag kläcker fram, priser och fjäderfä som jag har till salu. © 2014 All rights reserved. De äldre husdjuren som var anpassade till de lokala förhållandena var inte tillräckligt effektiva i det storskaliga och produktionsinriktade jordbruket. Så nu lägger vi ner fjäderfän ett tag tills vi fått bukt på de flesta rovdjuren. Hör gärna av dig på telefon om du är intresserad. Biodling. Mina vackra ankor har flyttat till nytt hem där de har tillgång till en damm! Jag söker ägg från Påfågel (gärna blå) för att kläcka fram i maskin. Påfåglar, svensk blå anka, nymfkakaduor, underlater & vaktlar. Jag hade nu tänkt att jag ska bygga gårdar till varje par anka för dem ska ju egentligen bara leva en hona och en hanne för … Blåankor (Svensk blå anka) Den svenska blå ankan är inte identisk med utlandets swedish blue duck eller pommersk anka. Svensk blå anka i genbank. Gården som ligger i natursköna Östanvik utanför Furudal har nära tillgång till både skog & vatten. Hej. Eventuellt kan någon ras ha tillkommit. Nya kycklingar kläcks varje dag. Vallsjö Gård . Till uppfödare Kattungeannonser mailas till webmaster@ragdollklubben.com med information om föräldradjurens registrerade namn, färg och teckning, kullens födelsedatum, antal kattungar, kön samt färg och teckning på ungarna. De är födda 12 maj 2018. Besök gärna våra djurs olika sidor för att läsa mer om varje individ. Leveransklara kultingar till salu, i Rimbo (Norrtälje). Hedemorahöns. ... Till salu (11) Kontakta oss. yand67@hotmail.com. Hej! Med våra smarta filter hittar du snabbt gårdar som passar dig. 150 blocket.se 29 april 2013 18:51. 35 + hotad : svensk myskanka: 241. Raser markerade med *efter är inte godkända av Sveriges Rasfjäderförbund. Kycklingar kan ibland vara till salu. Båda dessa har till min stora glädje visat sig vara honor och jag har i vinter följdaktligen 6 honor och 2 hanar :) Jag håller genbank 6527 på mina svenska blå ankor. För kontakt, ring 0722-117345. Svensk ull är inte billig! Säljes endast till liv till dig med SE-nummer. Vilande genbank. ... Svensk Blå Anka; Guldfasan; Kaniner. Vill köpa avelsägg från svensk blå anka men det är svårt och få tag på avelsägg. I Dalarna. Vi hade tidigare några Myskankor också, men dessa har vi inte kvar. Jag hjälper till att bevara dessa djur för framtiden och jag har genbank på båda två. Minken tog våra 3 avelsdjur och deras dotter som vi hade sparat. I dammen finns våra ankor. 24-09-2018. Linderödssvin, 3 stycken gyltor, 4 månader gamla är till salu, till dig med SE-nummer. Den svenska blå ankan infördes troligen till Sverige från Pommern under den tid området tillhörde Sverige och kommer troligen österifrån. Pris från 80kr. En trio guld vaktelfärgade Antwerpen födda 2017 samt en trio blå vaktelfärgade födda 2018, 500 kr per t... Mer info » (Kreatur - Fjäderfä) 2018-09-10: Hedemora kycklingar : Pris 80 kr: Olika åldrar. Svensk blå anka, finns utanför Sala. Till Salu; Fotogalleri; Kontakta Oss; ... grisar & höns av olika raser. Maila eller ring: 0705411303. Minken tog våra 3 avelsdjur och deras dotter som vi hade sparat. Vilande genbank. Ursprunget till den svenska lantrasen är oförädlade blåfärgade ankor som under de första åren på 1900-talet samlades ihop längs västkusten, från Skanör till Göteborg. Angorakaniner; Loppis och Till Salu. Här hittar du gårdar till salu i Sverige hos Svensk Fastighetsförmedling. Både galt och sugga är genbanksanslutna och bor här på gården. Mer info » (Kreatur - Fjäderfä) 2018-09-04: Brahma hönor: Pris 800 kr: 2 stycken brahma hönor födda i februari 2018. Just nu har jag två äggkläckningsmaskin som är igång hela tiden och då kläcker jag fram lite olika kycklingar från mina raser som jag har. Djur som vi har haft Jag har tidigare varit genbank för Svensk Blå anka. Far: Ekobo Sven (1526-17 … I bland har jag djur till salu,tuppar brukar finnas året runt.Det är bara att skicka ett mejl så hör jag av mig. Svensk blå anka och hedemorahöna. Till salu; Minnen. dvärg Hamburger silverfläckiga, Senare kommer det att finnas kycklingar av nämda raser.Sv blåankaoch pekinganka kommer det att finnas avelsägg. 64. Svensk gul anka.