London är storfavoriten vi svenskar aldrig tröttnar på. Det finns massor att göra i London. Antagligen har du sett både ­Buckingham Palace och Madame ­Tussauds vid det här laget. Här är 20 Londontips som tar dig bort från ­turistiga Oxford Street och Piccadilly Circus. Om du letar efter en bra plats för att knäppa lite bilder på dessa vackra rosa träd, då är detta en plats som du måste skriva ner på din lista över saker att se och göra i Kyoto om du besöker staden under våren! Även om det finns saker att göra i Skåne under hela året, så är det ingen tvekan om att det är våren och sommaren som är härligast, och till viss del sensommaren! ... Andra saker att göra i Skåne Gå på tennisveckan i Båstad. Allt är indelat i olika teman, och jag hoppas att ni kan få lite inspiration på saker att se och göra i Berlin. Listan är under uppbyggnad! 100 saker att se och göra i Berlin – Berliner Dom & Fernsehturm 100 saker att se och göra i Berlin DDR. Skärgården. Utomlands är Skärgården Sveriges mest kända plats, och det finns ju faktiskt en bra anledning till det – Skärgården är otroligt vackert, och är definitivt något att skriva upp på din lista med saker att göra i Stockholm. Modettes motto är att alla unga kvinnor ska våga drömma och tro på sig själva. Modette är inte rädda för att ifrågasätta saker vi tycker är fel och vågar prata om obekväma ämnen. Vi strävar hela tiden efter att inte exkludera någon – bara inkludera. Titta på en skräckfilm och ring sen upp varenda människa du känner för att berätta att du inte blev ett dugg rädd Rita en häst med vänsterhanden och skicka till någon du valt ut från telefonkatalogen. Tips på saker att göra i Jönköping Ibland kan det vara svårt att veta vad man kan hitta på i en ny stad. Därför har vi skapat denna artikel så att du enkelt kan hitta tips på spännande saker som händer och saker du kan göra i kommunen just nu. Här är några grejer du måste göra innan du bokar en resa utomlands. Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att … 10 roliga saker du kan göra i vår Förutom solskenet finns det massor av saker att se fram emot när våren kommer. Därför har FRIDA listat tio saker du måste göra … Våra 9 bästa tips på saker att göra i Stockholm i sommar Alexia Karanatsiou 9 maj 2018 Vi hann knappt reagera innan värmen slog till och att sommaren är här känns så härligt! Dessutom finns det mängder av saker att sysselsätta sig med när det blir lite varmare. Paris är som bekant en stad där människornas vardagsrum är restauranger, caféer och till och med gatan. Här är några saker som passar som bäst att göra på våren. Allt är indelat i olika teman, och jag hoppas att ni kan få lite inspiration på saker att se och göra i Berlin. Listan är under uppbyggnad! 100 saker att se och göra i Berlin – Berliner Dom & Fernsehturm 100 saker att se och göra i Berlin DDR. 5 saker att göra i London på vintern och i dåligt väder Efter att jag nu har gjort en weekend i London under februari månad och utforskat staden i några få plusgrader med snöblandat regn fallande från himlen, tänkte jag dela med mig av mina bästa London-tips – i de väderförhållandena. Tips på saker att göra i Taghazout. Det finns många sevärdheter, bland annat kan du surfa, göra yoga och äta hälsosamt till förmånliga priser. I vår guide delar vi med oss av våra bästa tips. Skriva 150 saker man kan göra under sommaren; ... Ring upp någon från telefonkatalogen och ställ någon fråga, t.ex. "kan du komma på vad jag ska göra i sommar?" Avvisa alla orealistiska svar bryskt och verka fascinerad över de förslagen som njuta av vädret och äta en vaniljglass. 101 saker att göra utanför: massor av fantastiskt roliga skäl att gå upp, gå ut och bli aktiv! Efter en lång vinter av viloläge, titta på tv och leka med tekniska leksaker, ger våren det perfekta möjligheten att komma utomhus. Vid denna tid på året så har solen äntligen kommit och snön börjar smälta. Det är nu under mars och april som arbetet med din trädgård börjar på allvar. Hur… Continue reading "Saker att göra under tidig vår" 10 saker att skippa i Paris och vad du bör göra i stället Paris betraktas som en av världens mest romantiska städer och är ett kärt besöksmål för många svenskar. Men allt med staden är inte värt att lägga möda på. Här följer därför fem saker du borde göra med bilen så att den är redo inför våren och tacka den för att den tagit dig igenom ännu en vinter. Batterier – när det är kallt så måste batterierna jobba extra hårt för att bilen ska starta. Äntligen är våren och sommaren på gång och då väntar mer tid utomhus. Nu kan du och barnen hänga mer ute, här får du 25 tips på roliga saker ni kan hitta på tillsammans hela familjen. En första dejt kan vara lite stel och därför är det bra att bryta isen genom att göra något kul och aktivt. 1. Filmkväll En typisk första dejt är att titta på film tillsammans. Dessutom kommer du med all säkerhet att hitta ytterligare upplevelser längs med vägen. Hansestaden Visby Visby är en typisk hansestad med ringmur, ett välbevarat gatunät och bebyggelse från medeltiden och framåt, med på världsarvslistan sedan 1995. Äntligen kan vi med säkerhet säga att saker och ting blivit lite bättre, med tanke på att lördagen tillbringades med skotta snö och gömma undan skor och kavajer ifrån den otippade snöstormen som blåste in över Falun. Världsarvet Visby är en annan självklar punkt på att-göra-listan, både som en sevärdhet i sig själv men också som kuliss till det myllrande folklivet. Detta är självklart bara ett litet urval av vad ön har att erbjuda men det är en bra början. Något du måste göra för att för att inse hur tokigt Tokyo är, är att gå på en temarestaurang. Här kan du bl a äta i en fängelsecell, med Alice i Underlandet eller på ett sjukhus. Varför inte hänga med Ninja-krigarna ner i läskiga och mörka gångar och hemliga dörrar. Många städer i världen, men långt ifrån alla går att utforska från en båt. Göteborg tillhör de städer som erbjuder sina besökare möjligheten att åka en tur med båt för att få sightseeing på vatten istället för land. I dag reser man här för att i lugn och ro njuta av landskapet och göra avstickare till sevärdheter på vägen. Så funkar det: Med egen båt tar resan ca en vecka. Med passagerarbåt väljer du själv om du vill åka några timmar eller flera dagar. Våra 9 bästa tips på saker att göra i Stockholm i sommar Alexia Karanatsiou 9 maj 2018 Vi hann knappt reagera innan värmen slog till och att sommaren är här känns så härligt! 10 saker att göra i skogen. Posted on 25 september, ... Framförallt känner jag att jag vill ge mig ut och plocka något på våren. Då är det bladgrönt som gäller. Själv har jag plockat massor med späda nässlor som jag har torkat, dessa smular jag i grytor och annan mat. De bidrar till både smak och är … Våren 2019 ska Storbritannien ha lämnat EU. Ett så kallat hårt brexit – utan nytt avtal med EU – kan betyda slutet på Erasmusutbyten, korta köer till passkontrollen på Heathrow och billiga telefonsamtal hem under semestern i Storbritannien.