Ordspråk om Kärlek och citat om Kärlek - Sveriges största samling ordspråk och citat! 417 ordspråk i kategorin. Kärlek. ... Att fruka kärlek är att frukta livet, och de som fruktar livet är redan döda till tre delar. Bertrand Russell (1872-1970) Att inte ha blivit älskad är otur, att inte kunna älska - det är olycka. Topplista med mest visade kategorier - Pricken över Livets ordspråkssamling! Ordspråk om livet: Livet i sig självt är en stor gåva. Ordspråk om livet visar dig vägen till lycka, kärlek, upplevelser och glädje. Även saker som sorg och olycka beskrivs med vackra ord i dessa ordspråk. Livet är en gåva som man bara packar upp en gång. Det är därför otroligt viktigt att leva livet … 100 peppiga citat om kärlek, livet och vänskap. Här har vi samlat favoritcitat om livet, citat om kärlek, citat om vänskap och citat som peppar när det känns lite tungt. Kärlek, förtvivlan, glädje, sorg, lycka och många andra känslor kan läras av dessa ordspråk om livet. Använd dessa som du vill, men jag lovar att du kommer att gynna dig i flera olika situationer. Dela dem med dina vänner och familj. Det handlar inte om att den andra personen ska gengälda din kärlek, utan om att du ska gengälda kärlek till dig själv. Självkärlek är den drivande kraften för våra förhållanden och vårt välmående. Kloka citat uppdateras dagligen med nya tänkvärda och inspirerande citat på svenska, korta som långa, som yttrats av både kända och okända personer världen över. Citat / ordspråk om kärlek. Vackra kärlekscitat kan användas i t.ex. vigselprogram, festprogram m.m. ... De människor som fått mest ut av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut. ... Fattigdom och kärlek låter sig svårligen dölja. Keltiska ordspråk om livet och kärlek är en stor källa för sann vishet som kan appliceras på våra liv än idag, trots att de skrevs för så länge sedan. Ett citat kan användas som en vacker text på t.ex. er bröllopspresent till brudparet. Nedan följer några användbara förslag på citat om bröllop och kärlek. - om att våga, inte ge upp och komma igen Alla morgondagens blommor gömmer sig i frön som sås idag. Visdomsord om kärlek » Visdomsord om livet » Visdomsord om lycka och glädje » Visdomsord om motivation » Visdomsord om relationer » Visdomsord om rädsla och mod » Visdomsord om separation och skilsmässa » Visdomsord om sorg » Visdomsord om vänskap » Visdomsord om äktenskap » Veckans visdomsord. Fler visdomsord » Kloka citat uppdateras dagligen med nya tänkvärda och inspirerande citat på svenska, korta som långa, som yttrats av både kända och okända personer världen över. Den som handlar av kärlek har rätt, även om han ... Livet är en blomma och ... Kärlekens dörr är svår att öppna och svår att stänga. Kinesiskt ordspråk Ordspråk om Kärlek och citat om Kärlek - Nordens största samling ordspråk och citat! Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, ... / Svenskt ordspråk. Fattigdom och kärlek låter sig svårligen dölja. Ordspråk om Kärlek och citat om Kärlek - Nordens största samling ordspråk och citat! Ordspråk citat och julklappsrim smart uppdelat i kategorier. Här hittar du roliga ordspråk om livet, kärlek, de latinska och vackra citat om vänskap. Ordspråk om Livet - Vi ger dig en lista på alla de bästa, mest kända och tänkvärda ordspråken om livet samlade på en plats som du kan använda på din webbsida. Jag är en sucker för ordspråk och citat, ... Ett ord befriar oss från tyngd och smärta i livet. Det ordet är kärlek. Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, ... / Svenskt ordspråk Fattigdom och kärlek låter sig svårligen dölja. ... val i livet, och mer. Samtidigt så är det inte så att varje ordspråk om kärlek eller ordspråk om barn behöver vara allvarligt. ... Ordspråk om livet. Ordspråk och citat om kärlek och vänskap. ... Det finns inte mycket i livet som är lika vackert som vänskapen och inte heller mycket som är mer ovanligt. ORDSPRÅK OM KÄRLEK OCH LIVET Citat om kärlek; Inspirerande citat Ordspråk om kärlek och livet Citat om vänskap: Jag känner mig vilse, kärlek jag vet ordspråk jag är. … Hon hade problem med kärleken och började berätta sin historia. För hennes och för andra som är kära så har jag lagt upp ordspråk som handlar just om kärlek. Jag har valt ut dem som jag anser talar mest. Det handlar både om kärlek och vänskap för jag tycker det går hand i hand. Den vän man är sann mot älskar man och tvärtom. Ordspråk om Livet - Vi ger dig en lista på alla de bästa, mest kända och tänkvärda ordspråken om livet samlade på en plats som du kan använda på din webbsida. Här får du länkar som vi hoppas kan vara till glädje för dig som är intresserad av ordspråk och citat i ämnet: Kärlek . 124. Behöver du förslag för dikter om livet? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina och inspirerande dikter om livet. Ibland behöver man ett bra citat som påminner en om vad som är viktigt här i livet, när det kommer till vänner och till kärlek. Ordspråk om Kärlek och citat om Kärlek - Nordens största samling ordspråk och citat! Den vet föga om kärlek som alltid talar om den. - Italienskt ordspråk Den älskade är alltid vacker. ... Livet är en blomma och kärleken dess nektar. Roliga citat om kärlek och bröllop ... Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg. Det är livet. / Franskt ordspråk Här hittar du ordspråk om kärlek, värme och romans. Vi ger dig möjlightet att hitta ordspråk på temat.