hjälp mig-min sambo tar mig för givet. katten 13 juli, 2009 kl 21:16. 17986 visningar / 36 svar / anmäl. Har ett förhållande med en kille sedan 4 år. Har 1 barn och 1 på väg. det har varit körigt förr, men en tid har det varit bra.Hittat på roliga saker och så. Hjälp, min sambo tar mig för given! Ni är kära du och din älskling. Men ibland blir gränsen mellan att räkna med varandra, och att ta varandra för givna, så tunn att den nästan försvinner. Jag tror tyvärr att många tar varandra för givet och när man gör det så tappas mycket av glöden. Försök att hitta guldkornen i tillvaron, överraska varandra med handlingar inte saker. Jag har levt med min sambo i två år. Hon gör saker som jag inte kan förstå varför. Kanske är det mig det är fel på. Jag vill förstå henne men det är svårt att kommunicera då hon lätt tar illa vid sig om jag nämner något som hon uppfattar som ifrågasättande av … Jag varken städar, tvättar eller lagar mat hemma, för det gör min sambo. Det har blivit så, jag besiktigar bilen, klipper gräset, tar hand om ekonomin och en massa massa andra sysslor men inte just dessa tre såå mycket som han. På ett sätt har du rätt, att man ska kunna ta varandra för givet. Men det jag menar när jag påminner mig själv om att inte ta min sambo för givet så är det att jag inte ska glömma bort att visa honom uppskattning, påminna honom om att jag älskar honom, visa att han betyder det han betyder för mig. Fråga: Min sambo kollar på porr och jag vet inte vad jag ska tycka om det egentligen.Jag känner inte att det är min grej och jag vill inte titta på det. Har väl som så många andra tittat på porr när jag var yngre men jag tycker inte det ger mig något bra. Givet storleken på hans skulder så behövde han ingen säkerhet för lånet men hans föräldrar ställde upp som borgensmän för att han skulle få lägre ränta. Lånet var helt återbetalt på två år. På ett sätt har du rätt, att man ska kunna ta varandra för givet. Alice: Hur ska jag bete mig när min sambo tar mig lite för given? Det bästa med denna period, som jag inte riktigt tagit till mig fullt ut tidigare – är att jag har världens finaste nätverk av vänner. En paus att fylla med nytt innehåll. I veckan köpte jag garn för att sticka en filt till Oliver att ha i vagnen. Så nu sitter jag i soffhörnan med stickning och lyssnar på böcker. Det verkar mer troligt för mig att en ... Det är en process som tar sin tid. ... Min sambo känner till att jag inte vet om jag älskar honom längre. Min sambo har varit med andra killar i några omgångar under våra ... känner mig rådlös och förvirrad i ... eller att man tar varandra för givet. Tvätt och mat ska ordnas och ert hem belamras. Hon tar för givet att hon kan ta in hos dig och att det ska passa bra. Sannolikt är det nog dags att du sätter ner båda fötterna på en gång och pratar med henne om hur ni ska ha det framöver. Du trivs inte med det som är och inte din sambo heller. Saknar min mamma otroligt mycket fortfarande fast det gått drygt nio år nu. Smärta och saknad försvinner aldrig. Har ju själv ADHD och var väldigt beroende av min mamma fortfarande då hon dog. Men har mognat och blivit både mer vuxen och mer självständig efter hon lämnade mig. Klarar mig bra nu i livet själv. Men så blir det aldrig mer för min sambo kommer aldrig hem igen . ... nu vet jag iaf att msn kan inte ta nåt för givet. ... Nästan tar ut mig. Min sambo har svårt med sex och känslor - I skrivande stund är jag ledsen. ... Ja de låter ju lite likt förstås i j tror han tar mig för givet. Hade bestämt mig för att inte en ... Jag var arg frustrerad och stressad att vara det. Däremot är jag absolut inte sådan som tar det för givet. ... men hon klev långt över gränsen när hon gav sig på min sambo som i princip räddat livet på mig. Ett annat exempel är att hon tar väldigt mycket för givet, ... Jag har lärt mig att leva med min hustrus mindre ... oftast av sin egen man eller sambo.