Mår så oerhört dåligt pga min chef på min arbetsplats, hon är en riktig översittare och maktgalen. Ja.. var ska jag börja..? *jobbar på en förskola och har varit där i 1½ år. Min chef är aggressiv och kränkande och får mig och även andra på arbetsplatsen att må dåligt. Vad krävs för att en arbetsgivare ska få en varning? ... vad jag känner och hur jag blir behandlad och vad det är som får mig att må så dåligt. Jag älskar min mamma, men hon får ofta min självkänsla att gå helt i botten. FRÅGA HejJag vill ställa en fråga om en anställning jag har och som jag mår mycket dåligt . sagascott Bilden får mig att må bra. För tillfället så mår jag inte alls okej, jag vill bara gråta. Som chef har du ansvar för att hålla koll på hur dina ... Lästid XX min. Annars vänder jag mig till min närmaste vän. ... Eller titta på en film som får en att må bra. Jag tycker att det är viktigt att få må dåligt. Jag älskar min mamma, men hon får ofta min självkänsla att gå helt i botten. Jag försöker intala mig själv att hålla distans varje gång hon säger något nedvärderande till mig, inse att det är hon som mår dåligt, har dålig självkänsla och projicerar sina känslor på mig. Fråga om jobbet Min chef är aggressiv och kränkande och får mig och även andra på arbetsplatsen att må dåligt. Vad krävs för att en arbetsgivare ska få en varning? Vad krävs för att … Men jag får känslan av att hon VILL att ajg ska må dåligt! Det är inte bara mot mig som hon är sådan här, hon är det mot oss alla. Jag är anställd på 60 % och dka jobba 100 timmar i månaden. Min egen må dåligt-period började också när jag var 22 år gammal. Första gången var på tjejmiddag. Första gången var på tjejmiddag. Efterrätten var en paj eller kaka och jag tog om. Att de är bråkiga hemma är inget tecken på att de skulle må dåligt. Nej, det är bara hemma, hos dem de älskar, som de vågar pröva sina gränser. Det är ju precis som vi vuxna blir arga hemma när det går dåligt på jobbet«, säger hon. – Min chef uppmuntrade mig att börja plugga på högskolan istället för att sjukskriva mig, så jag började läsa historia. Det var en lektion i veckan, resten av tiden låg … Skapa arbetsorganisationer där det är tillåtet att inte prestera på topp hela tiden. Och våga fråga om någon mår dåligt! Det var några av de råd som forskare och drabbade delade med sig av, under en välbesökt konferens om psykisk ohälsa. »Man måste få må dåligt på jobbet« ... Sedan får man ha respekt för att Billy inte vill prata. Då kan Marcus säga: ›Du vet att jag finns här, jag ställer upp och lyssnar om du vill.‹ ... – Jag skulle aldrig få för mig att ha kebab, banan eller bearnaisesås på en pizza, säger … Acceptera att du mår dåligt, så att du inte går omkring och mår dåligt för att du mår dåligt (därför att du tycker att normala människor inte ska må dåligt). Ta det inte … I onsdags blev det för mkt, sa till min chef att jag klarar inte mitt chefsjobb längre.... Han var med mig under förra sjukskrivningen och redan på torsdagen övertog han samtliga av mina arbetsuppgifter och vi informerade gemensamt min personal. »Jag var ganska ny som mellanchef och det stod tidigt klart för mig att så här kunde vi inte ha det.« ... »Missbruket är en sjukdom med sitt eget förlopp och en utomstående kan aldrig göra något som får personen att dricka ännu mer.« ... Det finns många sätt för medarbetare att må dåligt. Min sius sa även att jag inte behövde känna mig dålig, för att min chef vet om att jag har fysiska och psykiska handikapp. Att det är en del av min problematik. Min sius sa även att om min chef inte verkar förstå att jag mår psykiskt dåligt nu, är det för att hon har glömt bort det. För jag mått så bra förut. Hon har också sagt till mig att ingen av min ... Men jag får känslan av att hon VILL att ajg ska må dåligt! ... kontraktet att det skaa vara 60 %. Marcus är kreativ chef på lyxskomärket ... Min flickvän Kajsa får mig att ... Jag är inte en person som kan leva med saker som får mig att må dåligt. För mig så har vikt alltid varit ett känsligt ämne även om jag hade alltid älskat att träna, har min ... mig att må dåligt. Denna blogg är tänkt att handlar om min cancer: ... Det som får mig att konstant må dåligt eller drar ner mig för mycket är inte tillåtet i mitt liv! Mina magmuskler har delat sig och gjort att min mage fått en blut som liksom delar sig, ... vilket begränsar mig och får mig att må riktigt dåligt.