Jag har hört att man inte kan spela ps3 spel på ps4 stämmer detta? Sony aviserade nyligen att ett flertal klassiska PS2-spel skulle göras tillgängliga på företagets senaste spelkonsol PS4. Om PS Now hade funnits i Sverige så hade en bättre nyhet varit att man kan spela Red Dead Revolver på PC. PS2 kan också läsa och spela upp cd-skivor ... De spel som inte fungerar på denna hårdvara kommer ej heller att fungera på uppföljaren Playstation 3. Sony har släppt sin lista på vilka Playstation 2-spel man kan spela på Playstation 3 med 1.6-mjukvaran. Har försökt få tag i information om man kan spela PS2 spel i en PS3 slim men lyckas dock inte få tag i nån information. Användning PCSX2 Emulator kan du spela PlayStation 2-spel på PC.Read denna artikel och du kommer att veta hur. Jo, grejen är denna att jag tänkte köpa ett begagnat PS3 eftersom mitt PS2 har gått sönder. Gillar du att spela PC-spel med handkontroll? Njuter du mer av att spela ett gammalt lir på emulator om du sitter med en bekväm handkontroll i handen? Huruvida man kan spela PS2 spel på en PS3-konsol beror på vilken modell av PS3:an man har. I denna handledning kommer vi att titta på hur man kan spela Playstation -spel på datorn . Saker du behöver Review, en Windows-baserad dator Hej! Om detta är ditt första besök på Bilsnack och funderar på att bli medlem? ... Spela ps1 spel i ps2? helt original ps2a , går det? Hej har kollat runt lite på forumet men ej ittat svar på frågan. Kan man spela PAL spel på en NTSC konsoll. PS2 kan också läsa och spela upp cd-skivor ... De spel som inte fungerar på denna hårdvara kommer ej heller att fungera på uppföljaren Playstation 3. PlayStation 3 gör att man inte behöver någon mediacenter PC. Så den dagen spel helt går över till streaming är samma dag som jag kommer sluta spela nya spel och istället ägna mig helt åt alla de spel jag samlat på mig under åren (och det är mer än nog för att jag ska klara mig tills jag inte längre kan spela spel). En Playstation 3 kan ladda ner Playstation One-spel och spara dem på hårddisken, dessa kan sedan antingen spelas direkt på Playstation 3 eller föras över till en PSP. Speldata från de båda konsolerna är kompatibla med varandra, så man kan t.ex. fortsätta spela ett spel som man börjat spela på PSP på en Playstation 3 och vice versa. I samband med släppet av Star Wars Battlefront följde några gamla Star Wars-spel från PS2-eran med i ett specialpaket, och kunde spelas via emulering. Sony avslöjade i ett mejl till tidningen Wired för en vecka sedan att de nu jobbar på PS2-kompatibilitet, men mer information saknas tyvärr om detaljerna. Hej! Kan inte spela några spel eller se filmsnuttar på t ex blocket, wasabi m fl sidor? Min son försöker spela spel på nickelodeon men inget händer när man klickar på spela. Du kan dock lagra spel på en extern USB-hårddisk i stället och hoppa över behovet av skivor som är känsliga för skador. Med hjälp av en USB-enhet för att ladda dina spel förhindrar också slitaget på laserlinsen inuti den PS2 optiska enheten. Hur du lägger till en spelpanel på din startsida i Xbox. Sända ditt spel Hur du streamar ditt Xbox-spelande på Mixer-kanalen via din konsol eller mixer.com. Dom säger oftast något i stil med “Usch, man kan ju inte spela spel på en Pc med tagentbord,mus och liten monitor, jag håller mig till min ps3/Xbox 360” Och det är just detta jag inte förstår, för det går utmärkt att spela Pc spel som om det vore på en konsol, det är knappt någon märkbar skillnad! Under tisdagen, ett par dagar tidigare än beräknat, offentliggjorde Sony vilka Playstation 2-spel som kommer att fungera på Playstation 3. Nästan 1800 titlar – det var en imponerande siffra. Spel kan både köpas och laddas ned från PlayStation Store och sparas på den inbyggda hårddisken med ett lagringsutrymme på 500 GB. Du kan till och med spela under tiden spelen hämtas! Via PlayStation Network får du också möjligheten att spela med vänner, familj eller spelare från andra världsdelar utan löpande abonnemangskostnader. Tänkte mer på filen man kan ladda ner för att kunna spela ps1 och ps2 spel. ... Du kan dock endast spela PS2 spel på PS3 60 GB www.clubjdm.se. 2009-03-07, 15:21. Gilla #12. oscarb. Ska man ha exempel på rent av spektaculära spel på PS2:an som verkligen visar vad bra programmering kan åstakomma kolla på spelen "Metal Gear Solid 2" eller "Devil May Cry (1 framför allt anser jag)" och sist men inte minst något av naught dogs produkter, Jak & Dexter tex. En sak som jag undrar är dock om man under tiden man spelar spel eller ser på film kan hantera meddelanden till kompisar i stil med möjligheterna att trycka på "X"-knappen hos "huvudkonkurrenten". Annons om: playstation 2 konsol på Citiboard.se - Köp & sälj begagnade och nya saker i ditt område . Snabbt och enkelt med hundra tusentals lokala annonser inom mode, möbler, heminredning, barnprodukter, elektronik, sportutrustning med mera. PS3 Spel Race as Sonic and a host of legendary All-Stars and prepare to transform!