Hur mycket kan man lära sig om man går en/några kurser på exempelvis Komvux. Och oroa dig inte för att du skulle irritera folk när du pratar lite knackigt på deras språk. För något år sedan tog jag en kvällskurs i Spanska… Ett av de bästa sätten att lära sig ett språk är att sjunga eller sjunga tillsammans med vackra sånger. Vi diskuterar vad som är lätt att lära sig och vad som kan vara knepigt. Till exempel ... borde den tyska strukturen vara enklare att lära sig medan den spanska borde vara svårare att lära sig och det har också visats i undervisning. Är det svårt/lätt att lära sig spanska (i relation till andra språk?). 10 – 15 minuter studier per dag är en bra start. Arne: Jag tycker att artikeln både är rolig och innehåller väldigt mycket sanning men den är ju skriven på skoj. ... Totalt 440 miljoner sägs tala spanska. Frågan om vilket språk som är det enklaste att lära sig är inte så lätt att besvara som man kanske tror. Ett bra sätt att börja lära sig spanska är att lära sig hur man uttalar varje bokstav i alfabetet. Det finns så många stumma ... och hur viktigt det är att hålla redan ... Det är ett roligt sätt att lära sig språket. Visst kommer det många utmaningar på vägen, men du kan alltid hitta en väg förbi dem. Jag skulle vilja kunna många språk. jag går i spanska modersmål och tycker att det är jätte kul och detta spelet är bra om man vil lära sig sifrorna i spanska bättre d 20 januari 2016 18:01 Men visst är det svårt att lära sig japanska utan att ha nåt att hänga upp det på. Och hur svårt är det? För franskan är ett svårt språk. Lära sig prata spanska? Jag vet att det tar tid att lära sig ett nytt språk, inte minst när man blivit lite äldre. - Hur ... det att lära sig ett språk? På USA:s utrikesministerium har man uppskattat hur lång tid det tar att lära sig olika språk för en person med engelska som modersmål. En av döttrarna har nu börjat läsa spanska. Misstag och nervositet och ursäkter att det är svårt rör inte det faktum att du, bara genom att säga orden, kommunicerar på det språket. Vilket språk är bara det enklaste? Spanska och nederländska tar 24 … Av någon anledning kom vi in på att lära ut det spanska alfabetet och jag började ... Hur svårt kan det vara? Det betyder att man på spanska måste uttrycka ”bli” genom att använda sig av ett stort antal verbkonstruktioner som grammatikerna kallar förändringsverbet, till exempel ponerse triste (att bli ledsen), hacerse profesor (att bli lärare), volverse loco (att bli galen) och quedarse satisfecho (att bli nöjd). Fattar vi som har språket som modersmål hur svårt det faktiskt är att lära sig?? Det spanska alfabetet är identiskt med det engelska, men uttalet av varje bokstav skiljer sig signifikant. Nej, jag är ... förmåga att lära sig! Det går att göra, både på egen hand och med hjälp av andra. För att illustrera hur dessa objektiva och subjektiva faktorer fungerar tillsammans för att öka eller minska hur lång tid det tar att lära sig … Att välja att studera och lära sig spanska i Spanien är ett populärt sätt, fördelen är att man får en helt annan upplevelse, man får leva och andas som en spanjor/ska. och hur svårt det är beror på hur likt personens modersmål det är (Odlin 1997:1). Om du når sådana milstenar tidigt kommer det bli lättare att behålla motivationen och fortsätta lära sig. Svenska går på 24 veckor, eller 575-600 lektionstimmar. Att kunna föra en enkel konversation är en enorm belöning i sig. Och hur svårt är det? Det bästa sättet är att träna så mycket som möjligt och att flytta till ett spansktalande land för en tid så är det lättare att lära sig spanska. Jag vet att det tar tid att lära sig ... För något år sedan tog jag en kvällskurs i Spanska. Alla har svårt att lära sig olika saker, vissa tycker att det är jättelätt att lära sig Spanska medan andra tycker att det är otroligt svårt. Av denna anledning ansåg man att för att lära ... att det är svårt att lära sig spanska i Andalusien, ... Har ni tänkt på hur svårt det är för en spanjor att lära sig svenska? Vill du lära dig att prata flytande spanska? Just nu funderar jag på hur vi kan göra distanskursen i SFI ännu bättre för att du som elev ska göra en snabbare progression i språket. Det är många som sitter i skolbänken för att lära sig svenska språket. Kanske är du väldigt entusiastisk i början och vill lära så fort som möjligt, men när en missad studiedag plötsligt blir till veckor och månader kan det vara svårt att återfå motivationen. Men det finns även många andra anledningar till att lära sig spanska. Min mamma skaffade inte heller sig några studieskulder men ville trots det lära sig engelska, så det gjorde hon med den äran på komvux (vet ni hur svårt det är att uttala flour och flower för att de inte ska förväxlas, jag minns situationen än idag). Vi åker från Japan 22 december. Det beror på en mängd olika faktorer, varav modersmålet hos den som tänker lära sig ett nytt språk är en av de viktigaste. Hur svårt det är att lära sig ett språk beror bland annat på hur nära detta språk ligger det egna språket. Hon tycker det är jätteroligt men har otroligt svårt att lära sig glosor. Att prata och förstå spanska riktigt bra har tagit mig många år av studier och två års boende i Spanien samt … Du får en inblick i det spanska systemet och får med dig interkultur , vilket är svårt att … Vad är det svåraste språk att lära sig? Att grammatik kan vara rätt krångligt är ingen nyhet och nu inser jag precis hur svårt det kan vara när det måste struktureras upp utan hjälp av en kunnig lärare. Några av ljuden är svåra för engelsktalande eftersom de inte förekommer i engelska. Det är många som sitter i skolbänken för att lära sig svenska språket. Frågan om vilket språk som är det enklaste att lära sig är inte så lätt att besvara som man kanske tror. Att räkna på spanska är enkelt. Jag tycker det är kul att lära mig språk men nackdelen är att det tar så lång tid. Uppgifter om hur många språk det finns i ... ett svårt språk att lära sig? - Hur lång tid tog det dig att lära sig spanska? Mellan 1 och 99 lär man lär sig siffrorna 0 - 15 utantill, och därefter är det bara att börja med tiotalet och sedan säga "och" och så entalet. Hur fort kan man lära sig prata svenska? Det beror på en mängd olika faktorer, varav modersmålet hos den som tänker lära sig ett nytt språk är en av de viktigaste.