Vital information till föräldrar vars barn har fått en ADHD-diagnos av Janne Larsson. Bra att veta om katter. Här har vi samlat viktig info och saker som kan vara bra att tänka på när det gäller katter. Hejsan, Tacksam för tips hur jag ska tänka kring kost, tillskott med mera. Fått diagnosen ADHD vid 34 års ålder, provat lite olika mediciner under ett par år. Det finns inget inlägg det här datumet. Välj ett annat datum i kalendern. Vi har precis kommit hem från veterinären med samma diagnos. läsdagbok. Läsdagboken är från oktober 2004 och framåt. Ångrar djupt att jag inte började med det här för 15-20 år sedan. Nu tänker du kanske "Men hur mycket äppelmos går det åt i Mårtenssons kök egentligen?!" Det enda som räknas är vår strävan och vad vi vill åstadkomma under de korta dagar av liv som vi är tilldelade. Hur väl speglade valjournalistiken väljarnas åsikter? Jan Helin vill se förändring efter SVT:s avståndstagande från Jimmie Åkesssons uttalande. Att veta att jag kommer vara sånhär varenda dag i resten av mitt liv, bara för att jag vaccinerade mig med ett vaccin som inte blivit testat innan, är oerhört knäckande. Detta är resultatet av att media skrämde upp en stackars mor som var rädd att förlora sin dotter, men som nu har en ångest värre än allt annat på denna jord.  Influensaviruset har förändrat sig mycket. Det var länge sen vi hade denna typ av influensa i omlopp. Viruset som kallas för Brisbane A H 3 är av samma typ som Hongkong-influensan, som orsakade den senaste världsomspännande pandemin i … På detta sätt har man redan fått fram vaccin mot sjukdomen Hepatit B som är en leversjukdom och man hoppas att man i framtiden ska få fram vacciner mot många sjukdomar med hjälp av den här tekniken, speciellt parasitsjukdomar som orsakar stort lidande i tropikerna. Insatserna har även lett till medicinska genombrott, förändrat hur energi används och de bidrar till att minska växthuseffekten. International Council of Chemical Associations, kemiindustrins globala språkrör, säger att de framsteg som gjorts var resultatet av innovativa idéer, teknik och processer som möjliggjorts genom kemi. Jag ser inte vad vi skulle vinna på att välja våra barn själva, det ökar bara vår rasism och våra fördomar. Vi har ingen rätt till att döma ut ”sjuka” till ett ovärdigt liv. Jag tycker att frågan om abort vid trisomi 21-fall beror på livssituationen.  Jag har fått ett nytt liv, kan man säga. Pollensäsongen pågår ju så länge och påverkar därför så mycket. Om det vaccin jag fick inte var mot gräspollen, så hoppas jag kunna få ta det också. Global handel har förändrat våra liv. Förespråkare för frihandel menar att denna ger största rikedom för flest, gynnar tillväxt och gör färre fattiga. Motståndarna menar att arbetslösheten ökar i länder som importerar varor från länder där produktionen är billigare. ”Jag förstår fortfarande inte hur och varför LCHF fungerar, men det har förändrat mitt liv” ... Jag förstår fortfarande inte hur eller varför LCHF fungerar, men det har förvandlat mitt liv. Hur? Jag är gladare, mindre hungrig och smalare. Allt på en och samma gång.  Vaccin . Denna text är skriven på den tiden som det fanns både avdödat och levande vaccin mot parvo o s v i Sverige. Idag har vi endast levande vaccin till våra … Alzeimers och autism beror väl mest på gifter som vaccin samt elektroniken som är bedövande runt våra liv idag? Smart meter på elmätaren, mobilen, wi-fi, datoren, ipad you name it. Konstigt att hjärnan klarar av all denna attack som elektroniken avger. Jag har under en längre period insett en sak om mig själv. MRKH har förändrat mig, det har förändrat mig så mycket att jag faktiskt har mer problem än vad jag själv vill erkänna. Som jag skrivit många gånger innan så är detta en del av mig som alla kanske inte vet om. Det är de närmsta som känner mig, som vet vem jag verkligen är. Hur påverkar datorn våra liv? Datorn har varit ett arbets- och nöjesredskap i flera årtionden och den har blivit en avgörande del i vårt samhälle. Nästan allt styrs och hanteras via datorer idag, vilket har gjort samhället mer effektivt och i … I dag har jag glömt hur det känns att vara pigg och klar i huvudet. Jag har glömt hur det känns att få sova en hel natt och vara vaken från morgon till kväll. Jag har glömt hur det känns att skratta högt, att sitta och umgås med vänner på fest en kväll utan att längta till sängen gäspandes. Stones medger att livet med ett kroniskt tillstånd är "som att leva i det okända, och det kan vara utmanande." ... Hur har forskare förändrat ditt liv? Men hur mycket tid tillbringar våra barn framför skärmarna ... Digitaliseringen har förändrat våra liv i grunden – och den är här för att stanna. Genom FB håller vi oss ajour med vad som händer i våra vänner och bekantas liv, när det är släktträff, när bästa vännens barn tar sitt första steg och när den där personen vi träffade på Gotland fyller år. Man har bland annat försökt ta fram vaccin som kan ges i en enda dos vid ett enda tillfälle och som kan ges till spädbarn. Ett sådant vaccin skulle innebära att kostnaderna för upprepade besök minskar och att fler barn kan vaccineras. Hur vet man om man har cancer? Hur många blir friska? ... HPV-vaccin. På så sätt kan ... eller har anhöriga som har cancer, skriver om sina liv. ... men det har förändrat mitt liv ... Jag har gått ner 7 kilo utan att vara hungrig. Jag har hållit den vikten i fyra ... men det har förvandlat mitt liv. Hur? – Det här har förändrat mitt liv, ... jag känner hur mitt blodtryck har sjunkit, ... Det har varit en tyngd på mina axlar och jag vill hellre vara underdog. Jag har fått en del frågor angående mitt förra inlägg om Elisabeth ... Hur påverkas vårt sociala liv av webben? Stones medger att livet med ett kroniskt tillstånd är "som att leva i det okända, och det kan vara utmanande." ... Hur har forskare förändrat ditt liv?