Innehåll som du tar emot på din Mac sparas i mappen Hämtade filer. Om du inte kan se den andra enheten i AirDrop Om en enhet inte visas som AirDrop-mottagare ska du se till att både enheterna har wifi och Bluetooth aktiverat och att det inte är mer än 9 meter mellan dem. Om det inte hjälper kontrollerar du dessa inställningar på din Mac eller … Det enkla och avskalade gränssnittet i OS X gömmer funktioner du kanske inte hittar direkt. Saker som du tar för givet på en Windows-pc går kanske inte att göra på en Mac medan saker som var omständliga på en pc kan ske med några få klick på din Mac. Finder är det första du ser när din Mac har startat. Den öppnas automatiskt och förblir öppen när du använder andra program. Den består av Finder-menyraden längst upp på … Den går att plugga in och lampan lyser som den ska men den hittar inte filerna och inte mappen heller. Datan hittar helt enkelt inte den och i utforskan kan man hitta den men om jag försöker öppna den så står den och tuggar i det oändliga utan att nåt händer. Har försökt att köra olika recovery program men dom hittar den inte heller.. Ibland hittar programmet automatiskt din inkopplade hårddisk eller ditt USB-minne. Detta är dock inte alltid i fallet. Dyker inga filer upp direkt klickar du på File i menyn och väljer därefter Load file system from device. 3. En Mac-dator klarar utan problem av att läsa filer från en NTFS-formaterad hårddisk, men kan inte spara någon ny information på den. Lösningen på detta problem är att formatera din hårddisk eller ditt USB -minne till ett format både Windows och OS X (operativsystemet som används på Mac ) förstår. Omfattar klassiska versioner av Word, Excel, PowerPoint och Outlook installerade på en PC eller Mac. Office Professional 2019 -–För växande småföretag som vill ha klassiska Office-program plus Outlook, Publisher och Access installerade på en PC för användning i … Men som standard skiljer inte Mac och Windows på fil- och mappnamn efter skiftläge. Om Dropbox hittar Linux-mappar med namnen Testmapp och testmapp (med litet t) synkar den fortfarande båda mapparna med Mac- och Windows-datorer. Att försöka att ta bort dubbletter av filer kan vara en mödosam uppgift om du försöker göra det på egen hand. Jämföra filer som du antar är ganska mycket desamma, men som inte är det, kan vara ett problem. Men nu i senaste verisionen 0.9.9.7 så hittar den inga filer alls när jag scannar biblioteket. Jag har avinstallerat och installerat på nytt men det funkade inte. När jag skapar bibliotek så hittar den mapparna som jag vill hämta innehåll ifrån, men sedan när den sannar så får den inga resultat alls. En Mac-dator klarar utan problem av att läsa filer från en NTFS-formaterad hårddisk, men kan inte spara någon ny information på den. Lösningen på detta problem är att formatera din hårddisk eller ditt USB -minne till ett format både Windows och OS X (operativsystemet som används på Mac ) förstår. AutoSave är en annan funktion som sparas filen automatiskt medan du arbetar – precis som om du sparar filen manuellt – så att du inte behöver oroa dig om hur du sparar på resande fot. AutoSave är tillgängliga i Excel, Word och PowerPoint för prenumeranter på Office 365 på din Mac. Omfattar klassiska versioner av Word, Excel, PowerPoint och Outlook installerade på en PC eller Mac. Office Professional 2019 -–För växande småföretag som vill ha klassiska Office-program plus Outlook, Publisher och Access installerade på en PC för användning i … Allt annat funkar. Jag ser Mac Minis hårddisk på min MacBook Air. Jag kan dra och släppa filer. Jag kan öppna PDF-filer utan problem. Filer genererade i något av Office-programmen på Mac Mini kan jag emellertid inte öppna från MacBook Air (trots att jag är inloggad som "registered user". Begynnelsetecken på Mac och Linux. Filer eller mappar som inleds med en punkt (t.ex. .minfil.doc) synkas korrekt till Dropbox-mappen på din dator. Men Mac- och Linux-operativsystem tolkar filnamn som börjar med punkt som systemfiler och döljer dem automatiskt. Du ser inte filerna utan att ändra avancerade inställningar på datorn. Det är en bra fråga. Och det finns förvånansvärt nog inget enkelt och uppenbart svar på hur du hittar filer på IOS. Det finns ingen Finder som på Mac där du själv kan rota runt och försöka hitta filerna, så du får förlita dig på en blandning av andra tekniker för att söka. Använd appen som skapade den. Det första du ska tänka på är att på IOS … Alla filer finns till hands i appen Filer i iOS, i Finder på din Mac, i Utforskaren på Windows-datorer eller via iCloud.com. Ordna dina filer hur som helst. Och kom åt dem från vilken enhet som helst. Du kan inte installera MacOS på en FAT32-formaterad disk. Här är instruktioner för att formatera om med Skivverktyg. Välj "Mac OS Extended (journalförd)": Jag skulle ladda ner ett avinstallationsprogram eftersom AVG krånglar som fan (kan ej avinstalleras), men när jag laddat ner den, så hittar jag den inte nånstans. Enligt Firefox ska den laddas ner i Hämtade filer, men den finns inte där. Har använt sökfunktionen på datorn, men den hittar inget. Att öppna misstänkta PDF-filer: Reader och Acrobat blockerar PDF-filer som inte håller vissa bransch-specifika PDF-standarder eller innehåller potentiellt skadligt innehåll. Var försiktig. Den här typen av PDF-filer kan utgöra säkerhetsrisker för din dator. Det kan hända att alla filer inte har synkroniserats ännu. Filer som har sparats med Office 2016 överförs först till OneDrive, och synkroniseras sedan med den lokala datorn. Om du har problem med att synkronisera Office-filer kan det bero på Office Upload-cachesystemet, som kan störa OneDrive-synkroniseringen. Har bara detta problem på min Mac Pro konstigt nog, har provat att installera om hela systemet med min OS X Install Disc 10.4.10 men ändå så syns inte filerna på skrivbordet emellanåt. Papperskorgen kan bete sig på ett liknande sätt efter att jag tömt den, ikonen för papperskorgen visar fortfarande att det ligger filer kvar. Parallels - hittar inte Mac-filerna längre. Tråden skapades 2011-05-02 och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs 2011-05-02. 1. Skriv svar. ... misstänker jag att jag inte klarar av att förklara problemet på rätt sätt för nån engelsktalande supportavdelning. Klicka på fliken "Allmänt" om den inte är markerad redan , och sedan undersöka värdet visas i fönstret bredvid " Size ". Om du ser ett stort värde såsom " 92,5 GB , " … Prova att hålla ner "Äpple" + "i" tangenterna från det att du pluppar in cd-skivan i macen tills den syns på skrivbordet och kolla igen. Är det verkligen mappar, eller inbillar sig bara systemet det? Vad händer om du kopierar över en "mapp" till macen? Värt att nämna är att problemet uppstod i sammband med att min kompis lånade minnet till sin dator för att formatera sin mac, och la in sitt OS vid minnet. Som sagt en formatering eller ändring av enhetsbeteckning kanske hjälper, men hur? jag hittar ju inte den under den här datorn och kan inte formatera den under datorhanteringen.