Så det är en smaksak :-) Dock går det lika bra med gröt på morgonen för henne, så det ligger mycket i att man själv inte vill släppa morgonmyset :-P Men när den här förpackningen är slut så blir det nog ingen mer ersättning. Med hur mycket ska ett inrikes traktamente reduceras när den anställde bjuds på frukost, lunch och middag? Vi bor på Nils Holgerssons väg 9 och vi vet inte om vi vågar gå ut eftersom hissen har strejkat minst sju gånger den sista tiden. För att få veta mer vad som gäller för dig kontakta din sektion eller ring Kommunal Direkt på telefon 010-442 70 00. Trots den långa amningsperioden sov hon max 4 timmar, så vi började ge ersättning på kvällarna för att hon skulle bli mätt och jag skulle kunna få lite avlastning. Många gånger är det enkelt att avgöra hur mycket skadestånd någon ska betala och varför. Enligt henne serveras många barn välling som tröst när de är ledsna eller på kvällen när föräldrarna vill mysa med sina barn. På paketet står det ju hur mycket de ska ha till varje mål de äter. För att få veta mer vad som gäller för dig kontakta din sektion eller ring Kommunal Direkt på telefon 010-442 70 00. ... Sen ammar vi mycket mycket på kvällen och ett par gånger på morgonen innan jag kör. Det enda jag märkt är att om jag ska amma och ge ersättning vid samma måltid måste jag ge ersättning först och amma sedan för gör jag tvärtom vill hon inte ha ersättning. Han är grinig förtänder och jag tror han är hungrig med, för slänger jag fram tutten så äter han hur länge som helst.. Hos en arbetsgivare som inte tecknat kollektivavtal så finns inga garantier på att ersättning betalas ut. Svar: Systemet med fast milersättning fungerar inte på samma sätt som det gjorde förr, eftersom det finns en gräns för hur stor del av milersättningen som är skattefri respektive skattepliktig. ... föräldrar om hur mycket … Något jag tycker är väldigt intressant nu när Emilio har börjat äta mat är hur mycket andra bebisar äter. Många vill spara till barn och barnbarn för att ge ... på förmiddagen arbetar senare på kvällen ... Hur mycket pengar får jag? Men långt ifrån allt som en varierad kost kan ge, så bara det inte blir för mycket ersättning och hon får mat också så behöver du inte sluta helt med ersättningen. Regler om ersättning när du arbetar på förskjuten arbetstid (ob-ersättning) finns i Unionens kollektivavtal under "Ersättning för arbete på förskjuten arbetstid". Nu äter inte sonen så många mål eftersom jag också ammar. Jag frågar alltid andra mammor jag träffar om det och tycker det är kul att läsa om:) Emilio äter än så länge lite mat, men den verkar ändå mätta honom bra. Sedan fick de bebisgröt och banan det första, och så smaka på mer och mer grönsaker-frukt-rotsaker parallellt med fortsatt amning. I Uppland var det en sägen om en bonde som inte hann med allt som han skulle göras på dagen så han jobbade över på kvällen. Ge inte för mycket av fiberrikt bröd, pasta eller ris, eftersom ett litet barns mage inte klarar av det. Något jag tycker är väldigt intressant nu när Emilio har börjat äta mat är hur mycket andra bebisar äter. Nu äter inte sonen så många mål eftersom jag också ammar. Hos en arbetsgivare som inte tecknat kollektivavtal så finns inga garantier på att ersättning betalas ut. Men till kvällen när han ska somna vill han ha ganska mycket, mer än det står på paketet för hans ålder. Nu har jag fått nog, lilleman sover superdåligt och vaknar och vill snutta hela nätterna. Kanske ska lägga till att vår tjej bara äter ersättning. Jag frågar alltid andra mammor jag träffar om det och tycker det är kul att läsa om:) Emilio äter än så länge lite mat, men den verkar ändå mätta honom bra. Ersättning på kvällen (kl 18-24). Så det går om du jobbar hyfsat nära ditt hem. Hon vaknar fortfarande vid 05.00 och vill äta, då är det smidigt att hon fortfarande vill äta från bröstet, samma sak med andra gången när hon äter vid 08.00. Ger ersättning på kvällen vid ca kl 21 men ammar resten av dygnet. Tänk på att angivelserna på förpackningen bara är en fingervisning, det bästa är ju att ge till hon blir mätt istället för att ge för mycket eller för lite. Hur mycket barn skriker påverkas av deras medfödda temperament. Jag jobbar som säljare och åker oftast hemifrån på morgonen innan 7 och kommer hem 18-19 på kvällen. Utåtriktade, vetgiriga barn kan vara överstimulerade medan lugnare barn kan skrika för att de behöver stimulans. Mammor som enbart gav sina barn bröstmjölk på kvällen sov i gneomsnitt 45 minuter längre än mammor som gav åtminstone någon bröstmjölksersättning på kvällen. Ska jag ge ersättning?” Att pumpa ut mjölk är inte ett tillförlitligt sätt att ta reda på hur mycket mjölk man har i brösten. Ersättning på kvällen (kl 18-24). På paketet står det ju hur mycket de ska ha till varje mål de äter. ... Arbetsgivaren bör också informera dig om hur länge arbetstiden kommer att vara förskjuten. Har en son på drygt 2 månader som sedan en vecka tillbaka både ammas o får ersättning, Nan1. Vår dotter fyllde precis ett år, hon får fortfarande ersättning på morgonen. Blir det gröt väljer vi ekologsik hirs, dinkel, quinoa eller havre. Har två tips: 1 se till att mata ofta och mycket på dagarna och kvällen, (då är chansen större att han inte är lika hungrig på natten) 2. se till att lägga er tidigt på kvällarna och dela upp nätterna så att var och en får sova sammanhängande flera timmar. Svar: Traktamentet för en heldag utgör 190 kronor och beloppet reduceras med 170 kronor enligt exemplet. Ersättning på kvällen. En mamma som helammar sitt barn och upplever att barnet har problem med sömnen får ofta rådet att ge barnet ersättning till kvällen för att barnet ska sova bättre. Men hur ”normalt” det än är med täta kvälls- eller nattamningar orkar man kanske inte med dem, eller vill inte ha det så – och om man inte vill amma helt, eller alls, är det förstås okej att ge ersättning. Min dotter är 9 månader och hon äter bara mat på dagen (frukost, mellis, lunch, mellis och middag), får en flaska välling på kvällen och sen ammar vi på … På kvällen vill hon gärna ta bröstet en liten stund och sedan ger jag henne ersättning efter det. Ammas på kvällen när hon ska sova fortfarande (finns ju många åsikter om detta men funkar fin, fint för oss) Hon får gröt på kvällen eller vanlig mat som vi äter. Ibland kan ersättningen redan vara medräknad i din månadslön. Hur gör man avseende beskattning? Du får inget besked om dina testresultat är godkända. Ibland kan ersättningen redan vara medräknad i din månadslön. Min slutsats från det, och från det jag har frågat läkare, är att det på yttersta marginalen kan ha betydelse. Igår gav jag honom ersättning på kvällen innan han lade sig ( lägger han kl 20.00), tyckte han kastade sig över den, men har aldrig matat honom med flaska innan, så vet inte hur han burkar vara. Gör samma sak jag med. Men till kvällen när han ska somna vill han ha ganska mycket, mer än det står på paketet för hans ålder. Barn med känsligt och lite ängsligt temperament kan reagera även på … En anställd har ett fast belopp per månad som milersättning. Jag helammade ettan till 7½ och tvåan till 6½ månad. Hur länge tar det innan man får veta om man får ge blod? Den som sparkar sönder ett skyltfönster eller sätter eld på en bil, måste betala ersättning till den som äger skyltfönstret respektive bilen. Har en son på drygt 2 månader som sedan en vecka tillbaka både ammas o får ersättning, Nan1. Här började vi alltså delamma, så på kvällarna fick hon ersättning i flaska, vilket fungerade bra ett par veckor. En mamma som helammar sitt barn och upplever att barnet har problem med sömnen får ofta rådet att ge barnet ersättning till kvällen för att barnet ska sova bättre.