En ängels tålamod var en tv-serie som handlade om ängeln Gabriel (Peter Settman). Den sändes 18 februari-26 november 2001 i TV 4 i 24 avsnitt. Gabriel arbetar som hembiträde hos Amanda. Han tycker om henne, men de kan inte bli ett par eftersom han inte längre kan vara en ängel om han blir tillsammans med någon. En ängels tålamod säsong 1 och 2 finns att streama på Cmore? Man kan få de första två veckorna gratis, efter det är det 99 kr/mån som gäller. Vi gör ingen reklam för cmore. SÄSONG 1 2 SÄSONG 1 SÄSONG 2 01 Avsnitt 1 2001-02-18 02 Avsnitt 2 2001-02-25 03 Avsnitt 3 2001-03-04 04 Avsnitt 4 2001-03-18 05 Avsnitt 5 2001-03-25 06 ... Bli först med att recensera En ängels tålamod Andra kritiker Det finns inga andra kritiker ännu Om oss Villkor. KONTAKT Redaktionen Kontakta oss Skriv för MZ. En ängels tålamod säsong 1 och 2 finns att streama på Cmore? Man kan få de första två veckorna gratis, efter det är det 99 kr/mån som gäller. ... Vi gör ingen reklam för cmore. Däremot är det ett personligt tips från oss eftersom alla avsnitt finns att se på, vilket inte finns på Youtube. En ängels tålamod är en tv-serie som handlar om ängeln Gabriel. Gabriel arbetar som hembiträde hos Amanda. Han tycker om henne, men de kan inte bli ett par eftersom han inte längre kan vara en ängel om han blir tillsammans med någon. Caps » Series » E » En Ängels Tålamod. Säsong 1. 01x01 - Änglavakt 01x02 - Gaybriel 01x03 - Kära Alla Hjärtanes 01x04 - Episode 4 01x05 - Djävulskt Hjälpsam 01x06 - Storken, Blommor o Bin 01x07 - Starkt att Vara Svag 01x08 - Ischias-allergiförbundet 01x09 - Himmelsk (O)Tur En ängels tålamod (2001) Ängeln Gabriel får i uppdrag av Sankte Per att vara skyddsängel åt Amanda och hennes två barn. Men den fallne ängeln Bruno gör allt för att sätta käppar i hjulet för honom. En Ängels Tålamod 2001-2001. Ängeln Gabriel har skickats till jorden för att bli skyddsängel åt ensamstående mamman Amanda. Hon gifte sig för 16 år sedan men upptäckte så småningom att maken var otrogen