Svenska sångerskan Lill Lindfors spelade in den som "Du är den ende" 1966, [1] med text av Bo Setterlind, hennes version låg 1967 även på albumet Du är den ende. [2] Lill Lindfors fick långt senare höra av Bo Setterlind att hans sångtext inte handlade om någon kärleksaffär, utan var riktad till Jesus . Ett exempel på detta är Jag tycker inte om dig som finns på hennes album Du är den ende (1967), som räknas som en milstolpe inom svensk musikproduktion. Albumets titellåt Du är den ende släpptes på singel 1966 och är, med sin text av Bo Setterlind [ 5 ] , en av de mest igenkännbara sångerna av Lill Lindfors. Svensk mediedatabas (SMDB) - Du är den ende. Du är den ende / Lill Lindfors [Sverige] : Polydor, [1967], p 1967 Spår En Sån Karl This song is by Lill Lindfors and appears on the album Du är den ende (1967). Du är den ende / Lill Lindfors Stockholm : Polydor, [196-] 1. Du är den ende. Originaltitel Maj Lillemor "Lill" Lindfors, född 12 maj 1940 i Helsingfors, Finland, är en svensk sångerska, komiker och skådespelerska. Hon är numera bosatt i Högby på Öland men har bott större delen av sitt liv i Stockholm. Estelle är tillbaka i Stockholm. Med sig har hon dottern Isabel och ryktet om sin man - Tommy. För ett år sedan flydde de hals över huvud efter … Du är den ende, som hemligen ser mig, fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig. Min längtan är bara du. Blott du mig ger ett enda litet ord, är jag din. Du är den ende, som hemligen ser mig, fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig. Min längtan är bara du. Blott du mig ger ett enda litet ord, är jag din. En Sån Karl This song is by Lill Lindfors and appears on the album Du är den ende (1967). Mitt A öde det är att bli d D in i min Bm fantasi, d A el av den E7 värld som är d A in. Am Du är den ende, som får mig att drömma. Den e A7 nde som anar vad t Dm årarna gömma. Min l E7 ängtan är bara du. Du är den ende, som hemligen ser mig, fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig. Min längtan är bara du. Blott du mig ger ett enda litet ord, är jag din. Du är den ende, jag aldrig kan glömma, din mun, dina ögon, din lugnande stämma. This is tuned down to my voice. =) Please rate/comment/correct. 1967 kom debutalbumet ”Du är den ende” En skiva som än i dag räknas som en av de största genom tiderna. Med tidlösa hits som ”En sån karl” och ”Rus” har Lill vunnit flera guldskivor och grammis. Den svenska texten till Du är den ende är skriven av poeten Bo Setterlind till Lill Lindfors album Du är Den ende,1966. Den troende Setterlind ska senare ha … Ett lyckat exempel på detta är Jag tycker inte om dig som finns på hennes album Du är den ende från 1967. Hennes känsla för samba märks inte minst i hennes egna kompositioner som … Dessutom är boken vackert illustrerad av Tord Nygren. I den här reviderade utgåvan har vi kompletterat med ytterligare ett antal visor som kommit till under senare år. Här finns sånger som passar till festen, högtidsdagen, semestern, eller till förströelse. Du är en den ende Lill Lindfors PGRLPHM 46258 Du är den ende, Fri som en vind, Din skugga stannar kvar, En sån karl, Än en gång, Ingen kom, Flickan i Havanna, Hör min samba, Så skimrande var aldrig havet, tycker inte om dej, Du för mej, Alltid nåt som får mig … Kontakta redaktionen. Har du frågor om Svensk Filmdatabas eller är det någon uppgift på den här sidan som inte är korrekt eller som saknas? Du är den ende Lill lindfors. 1. Du är den ende 2. Din skugga stannar kvar 4. En sån karl 9. Så skimrande var aldrig havet 10. Du R Den Ende by Lill Lindfors chords. One clean accurate version. No abusive ads. Recommended by The Wall Street Journal Lyrics for Du Är Den Ende by Lill Lindfors. Du är den ende, som hemligen ser mig, fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig. En Sån Karl This song is by Lill Lindfors and appears on the album Du är den ende (1967). Learn to play 'Du R Den Ende' easy by Lill Lindfors with guitar chords, lyrics and chord diagrams. Updated: February 20th, 2017. Info: Lill Lindfors sings this 5 half steps up. This is tuned down to my voice. =) Please rate/comment/correct. Am Du är den ände som hemligen ser mig A Dm Fast ingen har talat, du vet jag ber dig. E Am Min längtan är bara du. Du är den ende, Lill Lindfors' hit fra 1967. Spansk folketone. Du är den ende, som hemligen ser mig, fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig. Min längtan är bara du. SKAP. NYTT NR 2 • SOMMAREN 2016 SKAP – SVERIGES ­ KOMPOSITÖRER OCH TEXTFÖRFATTARE. Det är dags för Iman! Det är bara att dyka rakt ner i samlingen! Visa alla sånger; Visa de senaste 20 sångerna; ... Lägg upp den i sångarkivet! Skicka in en sång. Vanliga frågor. Årets textförfattare 7 ... är den enda som musikskapare och musikförlag har. Richard var garanterat den förste mänska jag ringt upp mitt i natten för att förklara att han är ett geni. Det är också den ende ... textförfattare. Den är inte helt ovanlig i samband med dopgudstjänster. ... Det är Bellman som är kompositör och textförfattare.