Motorn vill hellre ha för mycket än för lite bensin! Risken finns att tändstiftet tar skada efter ett tag då dom inte gillar att bli för blöta. Min moped får för mycket bensin och jag har kollat allt med munstycken och nålar, jag har munstycket nr 58 nu och endå får en för mycket, den orkar inte heller ta varv när den får för mycket, t.ex. Ok,Jag undrar följande. Om jag byter till en 60cc cylinder på min derbi senda sm extreme behöver jag byta förgasare eller bara munstycket då?och behöver jag byta mer saker än bara det? Lite luft (tejpad) gaspådrag DÖR, så måste det ju betyda att det kommer för mycket bensin vid gaspådrag. nja det var nog jag som skrev otydligt, sorry, det är vid KONSTANT full gas som den dör utan tejp. Vad är det minsta framdrevet man kan ha på en derbi 02? 2007-06-20, 12:27 #2 findus_90 Moderator Medlem sedan: Sep 28, 2006 Det minsta man kan ha? 11 tror jag. Varför vill du ha litet framdrev? Om förgasaren redan är full på bensin är risken stor att motorn får för mycket bensin och blir sur. ... Har en derbi drd som jag bytat kolv på. derbi senda helt orginal drar 0.20-0.25 ... alltså drar den väldigt mycket bensin. jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket. Classic Motor – för dig som har eller drömmer om en veteranbil. Eller motorcyklar, ... 95 eller 98 oktan till oljeblandad bensin? Publicerad 2013-09-23 14:48. ( ungefär som om den får för mycket eller för lite luft/bensin ) 26:e sep 09 svenne100 . Det kan tex vara så att motorn får för mycket den första fjärdedelen. Vad du skall tänka på är att skruvar sätter sig rätt bra i kontakt med bensin, ... Motorn får för mycket bränsle i bränsle-luftblandningen vid fullgas. Just nu betalar vi svenskar mer än någonsin för bensin och diesel. Svart (fet) = för stort huvudmunstycke (får för mycket bensin) O´boy brunt (bra) = OK Vitt/grått (mager) = för litet huvudmunstycke (får för lite bensin) Köp Derbi Senda DRD X-treme 50 SM ***NYHET*** 2018 hos Probike Sthlm Norr i Stockholms ... Bensin Drivmedel Manuell Växellåda Moped/EU-Moped … Bilen drar mycket bensin (18) 14 Mar 2017, 02:39. bilar av ... är det samma munstycke för derbi som för alla andra mopeder då? Och hur mycket … Motorn "missar" "dör" vid gaspådrag och drar mycket bensin Mekhörnan ... startgas för att leta ev. Bensin får för tillfället innehålla max 5 % etanol eller 3 % metanol med stabiliseringsmedel enligt SS 155422 vilket är den standard som reglerar innehåll och egenskaper för bensin av miljöklass för motorfordon i Sverige. Flera biltillverkare godkänner dock upp till 10 % etanol i bensinen. Du får mycket svårt att körmässigt kompensera för misständande tändstift, igensatt luftfilter och smutsiga spridare. ... 3 kommentarer till 7 bästa och billigaste sätten som fungerar för att få Din bil att dra mindre bensin. kianoush skriver: 3 oktober, 2015 kl. … Derbi är mycket bra att skjutsa på med utfällbara fotpinnar för bra stabilitet för passageraren! Nyhet för 2018 är: Ny plast Nya färger och grafik LED lyse bak Ny instrumentpanel Ny sadel Ny lucka över tanklocket Ny färg på motorn EURO 4-klassad 50cc 2t 3st katalysatorer -Bör ses o köras! Om förgasaren redan är full på bensin är risken stor att motorn får för mycket bensin och blir sur. Ett annat sätt är att helt enkelt öppna förgasaren genom att skruva upp förgasarlocket och lyfta upp trottelmebranet . Hej har en 9-3 aero -99 som drar mycket bensin typ 1,5 till 1,7 och orolig tomgång efter topplockspacnings byte undrar om de kan va lambdasonden som har tagit stryk när packningen gick luktar bensin i avgasröret och check engin lampan lyser, bilen går jämt och fint när man kör : En bensinmotor kan inte få för mycket bensin vid första start försöket vid kall motor Får den för lite blöter den ner stiften och det upplevs som att den får för mycket, knepit, men så är det "Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem." efter ca 30 sekunder får du ett annat värde så då kan du inte kontrollera om den e pajj. Temperaturen spelar också stor roll så se till att få in bilen i varmgarage eller liknande för annars blir värdena inte rätt. För bensin- och dieseldrivna fordon tas en förhöjd fordonsskatt (malus) ut under de tre första åren från det att fordonet blir skattepliktigt för första gången. I dag har materialet i lamellerna blivit så mycket bättre att det i princip bara är de som utsätter kopplingen för extremt mycket slirande som kan tvingas byta koppling. Bensin börjar försämras om den förvaras i mer än 1 månad. Använd Honda bränsle stabilisator med färsk bensin om denna kommer att lagras i mer än 1 månad. ; Använd endast rena, slutna, godkända bränslebehållare, för att förvara bensin.