Christina Wahldén, född 12 oktober 1965 i Järfälla församling, Stockholms län, är en svensk författare och journalist. Wahldén har framför allt skrivit ungdomsromaner. Biografi. Fil. kand. i ... Ingen du känner. Stockholm: Rabén & … Ingen du känner. Shevin har sommarlov mellan nian och gymnasiet, och skall åka hem till Turkiet och hälsa på med sin familj. Hon tror att allt ska bli som vanligt, men tvingas förlova och gifta sig med en man hon aldrig har träffat. "Ingen som du känner är med andra ord en ungdomsbok om något högaktuellt." / Bohuslänningen "Christina Wahldén har samtalat med många som upplevt detsamma och klätt det i romanens dräkt, som gör det möjligt att lyfta fram känslorna, göra dem till … Ingen du känner skulle då kunna bli en bok att minnas, diskutera och fungera som ett viktigt inslag i samtidsdebatten. Tråkigt nog kommer den, med alla sina brister, att förbli – precis som sin titel – påfallande anonym. Ingen du känner has 52 ratings and 6 reviews. Katrine Ronja said: Wahldén skriver ju oftast bra böcker, och det är också denna. Ingen du känner av Christina Wahldén En del grejer gör mig våldsamt förbannad. När folk tvingas till saker de inte borde tvingas till är en sådan. När människor anser sig ha en gudagiven rätt att bestämma över andra människor. Christina Wahldén är känd för att skriva böcker som berör. Lättlästa, tankeväckande och med alltid aktuella ämnen som passar både tonåringar och vuxna. I den här boken möter vi Fatma som precis slutat nian. Ingen du känner har varit ett nöje för mig att läsa, med andra ord en riktigt bra bok. Ingen sådan som du kan gosa ner dig med en söndagseftermiddag med en god kopp te och ha en trevlig och harmonisk lässtund med. ”Alltihop hände på sommarlovet efter nian. Vi skulle åka hem till Turkiet över sommaren som vanligt. – Lova att inte bli bortgift nu, sa Aida, min bästa vän. Christina Wahldén är känd för att skriva böcker som berör. Lättlästa, tankeväckande och med alltid aktuella ämnen som passar både tonåringar och vuxna. En del av mitt schema hittar du på bokmässans hemsida, ... 2018 av Christina Wahldén. ... Ingen du känner; koalor; körsång; Kort kjol; krönika; Pris: 101 kr. E-bok, 2012. Laddas ned direkt. Köp Ingen du känner av Christina Wahldén på Bokus.com. Christina Wahldén Fatma och hennes familj ska åka till Turkiet över sommarlovet som vanligt. Inget konstigt med det. Alltihop hände på sommarlovet efter nian. Vi skulle åka hem till Turkiet över sommaren som vanligt. - Lova att du inte blir bortgift nu, sa Aida, min bästa Tänk dig att de personer du litar på mest av allt i hela världen sviker dig och försätter dig i en situation som du inte kan ta dig ur. Ingen du känner av Christina Wahldén Wahldén har varit verksam som författare, ja, jag vet inte hur länge, 15 år? Under de åren har hon gjort sig känd som den som gärna skriver om dagaktuella ämnen och ämnen som ofta förekommer i media, fast i romanform och på ungdomars nivå. Köp Ingen du känner. Alltihop hände på sommarlovet efter nian. Vi skulle åka hem till Turkiet över sommaren som vanligt. Ingen du känner Författare: Christina Wahldén. Fatma och Aida har precis slutat nian. Efter sommaren ska de börja på gymnasiet, på samma program, på en av skolorna inne i stan. ... ”Lova att du inte blir bortgift!” säger Aida men Fatma bara skrattar. Hennes föräldrar är moderna, de skulle aldrig göra något sådant. Författare Helena Eriksson Postat 2012-07-14 2012-09-27 Kategorier Ungdomsböcker Taggar bortgift, christina wahldén, familjeheder, heder, Ingen du känner, rabén & sjögren, tvångsgifte, ungdomar Pris: 97 kr. E-bok, 2012. Laddas ned direkt. Köp boken Ingen du känner av Christina Wahldén (ISBN 9789129684353) hos Adlibris.se.Fraktfritt över 149 kr Alltid bra priser, fri frakt över 149 kr och snabb leverans. | Adlibris Christina Wahldén har gett ut många böcker, och de som vänder sig till ungdomar handlar om någon form av brott. Som exempel kan nämnas ”I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig” och ”Kort kjol”. Ingen du känner. av Christina Wahldén (E-media, E-bok, EPUB) 2012, Svenska, För barn och unga Alltihop hände på sommarlovet efter nian. Vi skulle åka hem till Turkiet över sommaren som vanligt. - Lova att du inte blir bortgift nu, sa Aida, min bästa vän. Ingen du känner av Christina Wahldén. Posted on 10 september, 2013 by *Malin* 2. Christina Wahldén är känd för att skriva böcker som berör. Lättlästa, tankeväckande och med alltid aktuella ämnen som passar både tonåringar och vuxna. I den här boken möter vi Fatma som precis slutat nian. Ingen du känner – hemskt bra. 18 juli, 2012 16 augusti, 2012 wherethebookslive. Nu blir det ännu en recension. Bara för att den här boken var så himla bra och jag vill att ni ska läsa den också. Jag har i alla fall läst Ingen du känner av Christina Wahldén. Ingen du känner Christina Wahldén 105 kr. Läs mer. Önska Smakprov. Min systers dotter har många pappor Christina Wahldén 65 kr. Läs mer. Önska Smakprov. Ny här Christina Wahldén 129 kr. Läs mer. Önska Smakprov. Nu är pappa hemma Christina Wahldén 129 kr. Läs mer. Önska Smakprov. Den som jag trodde skulle göra mig lycklig Jag har i alla fall läst Ingen du känner av Christina Wahldén. Ingen du känner. av Christina Wahldén (E-media, E-bok, EPUB) 2012, Svenska, För barn och unga Alltihop hände på sommarlovet efter nian. Återigen en realityrysare av Christina Wahldén. Om att bli bortgift och faktiskt såld. Av sina egna föräldrar. Posts about Ingen du känner written by Cinnamon. Cinnamon Books ... Christina Wahldén har skrivit en massa andra böcker som är mer läsvärda än den här. Suomen suurimmasta e-kirjakaupasta löydät maan laajimman e-kirja- ja äänikirjavalikoiman. Dagens första seminarium på Bokmässan dag 2 blir med Christina Wahlden. Jag är egentligen här för att spionera. Köp Villig av Christina Wahldén på Bokus.com. Gå till mobilversionen av bokus.com. ... Ingen du känner Christina Wahldén E-bok. 101. Ingen du känner. av Christina Wahldén (Bok) 2012, Svenska, ... Wahldén, Christina : Öppettider for Aspuddens bibliotek: måndag - tisdag - onsdag - Villig av Christina Wahldén ... Är det något ni känner igen? ... Varför är det ingen som hjälper Tuva? Vad hade du gjort om du gick i hennes klass?