Lyrics for Gyllne morgon by Christer Sjögren. Lyrics for När Du Går Över Floden by Christer Sjögren. Christer Sjögren, Vikingarna, Kjell Öhman, Janne Lindgren, Kungl Hovkapellet (Stockholm) - Han Har Öppnat Pärleporten. Bolag: NORDISKA MUSIKGRUPPEN. Album: Älskade Andliga Sånger. Christer Sjögren. Gamla mor då känner sig så nöjd och glad. Last update on: February 15, 2013. Grändens melodi. Pärleporten. De komma från öst och väst. Add Translation. Hör mina ord. Guldgrävarsången. Ny skiva med Roland Cedermark andliga sånger. Konserten avslutades, till publikens stora förtjusning, med några av de gamla godingarna från ”Vikingatiden”. Albumet, som summerade de kristna sånger han hört i sin barndom, fick fyra år senare en uppföljare. Härlighetens morgon från den stora tittarsuccén "Minns du sången" (the swedish version of Gaither homecoming) som sändes under tre säsonger (1998-2000) med totalt 25 program och 182 andliga sånger på svenska. Album : Andliga Sånger 1 swedish Play Stop. O, store Gud. Christer Sjögren, born April 6, 1950 in Hagfors, Sweden, is a Swedish dansband and rock singer. Vi gå ut att möta Frälsaren med fröjd, ... Andliga Sånger 1. Choose translation. Kompositör: Trad Från Sverige. O, hur saligt at få vandra. En liten fattig människa du föddes av din mor för att leva några korta dagar här. Blott en dag. Christer Sjögren. Utöver karriären med Vikingarna har Christer hunnit spela in såväl andliga sånger, Elvistolkningar, 60-talscovers som två melodifestivallåtar, julmusik och förra årets Sinatraplatta. No translations available. Gyllne morgon, gyllne morgon sista natten svunnit hän. Skrobbla från Spotify? Anslut ditt Spotify-konto till ditt Last.fm-konto och skrobbla allt du lyssnar på från alla Spotify-appar på alla enheter eller plattformar. Album: Andliga Sånger. Barnatro, barnatro, till himmelen du är en gyllne bro! Ovan där. Christer Sjögren kommer att göra trumpetaren Magnus Johansson och kapellmästaren Marcos Ubeda sällskap på julturnén "I juletid" i vinter. Christer Sjögren, Örebro Gospel - O Store Gud. Youtube 14.04. Most people know him as the singer in the Swedish dansband Vikingarna. När du går över floden. Eftersom Christer Sjögren älskar sitt jobb, har han fortsatt som soloartist. Han inledde en parallell solokarriär redan 1989, då Andliga sånger släpptes. Har du kvar din barnatro Kan du bedja än, som förr du alltid bad: "Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är". 01. Skicka mig ett e-postmeddelande när någon svarar på min kommentar. Nyligen avslutades en serie konserter tillsammans med … ... MUSIKGRUPPEN. Youtube 13.30. By mid 1978 he became a member of Vikingarna, earlier he … ... (Med Christer Sjögren) Då vänta jag vid vägarna. Kvällen bjöd förstås på några av de traditionella julsångerna som blandades med andliga sånger och några låtar från Elvis julmusikskatt.