Mer RAM-minne innebär att du måste läsa från en långsam hårddisk mindre ofta, och snabbare RAM-minne innebär att din processor kan ta sina bitar snabbare. Naturligtvis svarar inte detta på hur mycket RAM-minne du behöver eller under vilka omständigheter snabbare RAM faktiskt är bra. Nästan lika viktigt som en bra hårddisk, är det emellertid att datorn har tillräckligt med minne, eller RAM. Läs mer här: Så enkelt är det att byta hårddisk själv - Om hårddisken är ”lagret” i din dator, kan minnet beskrivas som ”mellanlagret”, säger Pål Fredrik Berg, kategorichef för Komplett-PC på Komplett. CORSAIR RAM-minne Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz Artikelnummer: 1293717 Överklockningsvänligt minne med kylfläns och 8 skikts PCB-värmespridar i snygg svart design. Jag har tidigare skrivit om hur du uppgraderar RAM-minnet på din bärbara dator och tänkte nu gå vidare genom att beskriva hur du enkelt uppgraderar RAM-minnet på din stationära dator.Bilderna är inte jättesnygga eftersom min digitalkamera var på vift och jag tvingades använda telefonens kamera, men det ska inte innebära några problem. Idag är det minst lika vanligt att ha en bärbar som en stationär och därför tänkte jag med en liten guide visa hur enkelt det är att byta ut den bärbara datorns RAM-minne. I exemplet nedan byter jag ut två stycken moduler på vardera 512MB mot två nya på vardera 1GB i en Dell Inspiron. Bytdator säljer högklassiga och billiga begagnade bärbara och stationära datorer till ett fördelaktigt pris. Alla produkter med 12 månaders garanti. När du ska bestämma hur stort RAM-minne du ska ha till din stationära dator bör du ta hänsyn till hur mycket RAM-minne dina program kräver. Resurskrävande program kräver ett stort RAM-minne Om du spelar tunga spel bör du i skrivande stund ha minst 4 – 8 GB i RAM. • RAM-minne är det minne som datorn använder när den "arbetar". • Om du kör flera program samtidigt, används mer RAM-minne. • Tunga program, exempelvis för grafisk design eller filmredigering, kräver oftast mycket RAM-minne. Inspiron stationär dator. För hemanvändning och hemmakontor. Stationära datorer och allt-i-ett-datorer som kombinerar produktivitet och underhållning med de senaste processorerna, gott om lagringsutrymme och effektfulla Dell Cinema. Är din dator trött, så är det läge att köpa mer interminne nu. Priserna ligger väldigt bra till för tillfället, och det går att få 4 GB internminne för drygt 500 kronor. I en av mina datorer har jag 1 GB RAM, vilket fram tills nyss var tillräckligt. Köpa nytt RAM-minne Hej jag tänkte uppgradera en gammal dator som jag tog från min farmor när hon köpte en ny Jag är helt okunnig när det gäller datorer och liknande men jag blev intresserad när jag fick en dator helt gratis. 4GB RAM-minne till stationär dator (beg) 269 kr. Low Voltage 4GB RAM-minne till stationär dator (beg) 329 kr. Crucial CT8G4DFD8213 DDR4 RAM-minne - 8GB. 1 000 kr. Kingston HX318C10FB/8 HyperX Fury DDR3-1866 RAM-minne - 8GB - Svart. 833 kr. Begagnat 8GB RAM-minne … Hej! Jag har en gammal HP Pavilion m7625.sc stationär dator som jag nyligen bytte grafikkortet på, men nu ser jag att minnet räcker inte till och datorns prestanda har sjunkit rejält jmft med vad det var innan. Om din dator eller operativsystem som inte känner igen den RAM-minne du använder, här är vad du behöver göra för att hitta problemet. Steg Ett: Kolla Sittplatser På en stationär dator, installera RAM är enkel: vik tillbaka både klipp på RAM-slot, och sedan infoga den håller fast rakt ner. Letar du stationär dator? NetOnNet har ett brett utbud av stationära datorer som passar dina behov och önskemål. Beställ online eller besök närmaste Lagershop. 4-8 GB i RAM-minne; Intel core i5 processor eller liknande; SSD-hårddisk, minst 128 GB; Uppskattad batteritid på minst 10 timmar; Vikt 1-1,5 kg; Prisklass: 5000 – 9000 kr. Förslag PC HP Pavilion 14″ laptop ⦿ – kostar runt 5000 kr. Detta är en lätt och smidig dator med lång batteritid, 128GB SSD-hårddisk, 4GB RAM, 14 tums skärm m.m. Dessa dagar många bärbara datorer är utformade så att hårddisken kan snabbt och enkelt avlägsnas av ägaren . Tyvärr är det inte så lätt att byta ut en hårddisk på många datorer . Bytdator säljer högklassiga och billiga begagnade bärbara och stationära datorer till ett fördelaktigt pris. Alla produkter med 12 månaders garanti. 4GB RAM-minne till stationär dator (beg). Handla av oss - lågt pris och snabb leverans! På Elgiganten har vi ett stort sortiment med stationära datorer. Dessa passar exempelvis för dig som lagrar och streamar mycket film och musik, som älskar gaming eller behöver en pålitlig arbetsstation. Hitta den rätta kombinationen av skärm, minne, grafik så att du får rätt dator för just din användning. Vårt urval av RAM-minne är enormt, och Komplett har allt det du behöver för att uppgradera minnet på din PC - bärbar eller stationär. Acer Revo Cube RN76 mini stationär dator (silver) 3 995 . Jämför. Visa produkt ... 8 GB DDR4 RAM, 1 TB HDD, 128 GB SSD . ASVM45G042Z. Asus VivoMini VM45 mini desktop (svart) ... som älskar gaming eller behöver en pålitlig arbetsstation. Uppgradering av processor i en dator kan öka hastigheten på många funktioner . Det är ofta ett rimligt alternativ till att ersätta datorn med en ny. • RAM-minne är det minne som datorn använder när den "arbetar". • Om du kör flera program samtidigt, används mer RAM-minne. • Tunga program, exempelvis för grafisk design eller filmredigering, kräver oftast mycket RAM-minne. Om du köper en dator som har specar som var bra för kanske 2 år sedan är datorn redan förlegad och du har säkert inte lust att byta processor, RAM-minne och grafikkort inom några månader, eller hur? Nej, om du spelar tunga spel bör du alltid köpa en dator med riktigt bra specar och sedan byta ut en del av innehållet efter något år. Varje dator , oavsett stationär eller bärbar dator , har ett litet batteri på moderkortet . I början av datorer , var detta batteri är väsentlig för drift av en dator . I vårt breda utbud av DDR3 RAM-minne till datorn finner du RAM-minne från varumärken som Corsair, Crucial och HyperX. Jämför pris och läs våra kunders recensioner. Snabba upp din dator och köp ditt nya DDR3 RAM-minne fraktfritt online eller beställ och hämta i din nya närmaste lagershop. Predator Orion 5000 gaming desktop - Predator Orion 5000 stationär dator för gaming är utrustad med högpresterande komponenter som låter dig spela krävande AAA-titlar i hög upplösning. Så det är inte fråga om att komplettera med mer RAM-minne utan att i så fall byta ut befintligt RAM-minne. Däremot är det ovanligt med RAM-minne som är 12 GB så det är möjligt att det är rätt dyrt men jag vet inte. Att byta till en ny dator behöver inte vara ett orosmoment. Slipp stressen - Låt oss hjälpa dig. Vi hjälper dig att komma igång med er nya dator. Att på egen hand byta RAM-minne är inte särskilt svårt, i synnerhet på en stationär dator. Men om du är osäker ska du alltid ta din dator till en datorbutik. Det är oftast billigast att köpa nytt RAM-minne …