Kent (stiliserat som kent) var ett svenskt rockband från Eskilstuna som i mitten av 1990-talet etablerade sig som en av de mest framgångsrika grupperna i Skandinavien.Med mer än 2,3 miljoner sålda fullängdsalbum [6] har Kent flera gånger givits epitetet "Sveriges största rockband" [7] [8].. Kent bildades 1990 under namnet Jones & Giftet, senare Havsänglar. Nya målningar av Bertil Almlöf. Utställningen invigs kl 14 av författaren Eric Åkerlund. Detta är Bertil Almlöfs tredje utställning på Ljungbergmuseet, 2009, 2014 och 2018. Bruno K Öijer är en diktare på väg. Det finns ett fotografi som återkommer i olika sammanhang, senast i höstens diktsamling ”Och natten viskade Annabel Lee”. Sedan 1973 har Bruno K. Öijer stått på scen med sina egna bildrika dikter. Här följer vi honom under höstens och vinterns bejublade turné med utsålda hus över hela landet. För sex år sedan kom diktsamlingen ”Svart som silver”, älskad av publik och kritiker. Nu är Bruno K Öijer tillbaka med ny bok – och turné. Alltsammans började i sjätte klass. Sveriges mesta rockpoet Bruno K Öijer är tillbaka med utsåld turné och ny diktsamling. Inlägg om Bruno K Öijer skrivna av Yolanda - "Det här är mitt privata krig" Däfter åker Öijer ut på turné och besöker Malmö i slutet av oktober. Förra diktsamlingen, ”Svart Som Silver”, utkom 2008 och var en av det årets mest omtalade böcker. I samband med den utgivningen genomförde Bruno K. Öijer en landsomfattande turné, som blev både en stor kritiker-och publiksuccé. Bruno K Öijer läser nämligen aldrig upp. Han stönar, viskar, skriker. Öijer väser, suckar, småsjunger, räknar takten, gestikulerar med förvridna händer och stirrar maniskt åt alla håll. 2018. Goran Kajfes och Slowgold tolkar Johannes Anyuru. 4 min 30 sek. ... Visa beskrivning för Hederos & Hellberg om Bruno K Öijer Döljer beskrivning för Hederos & Hellberg om Bruno K Öijer. El Perro Del Mar tolkar Kristian Lundberg. 4 min 38 sek. BRUNO K. ÖIJER PÅ LORENSBERGSTEATERN, 2 NOVEMBER 2014. Bruno K. Öijer på Lorensbergsteatern, 2 november 2014. Det är söndag, regn och alla nyanser av grått som finns hänger som tunga draperier i luften. Bruno K. Öijer, folkbokförd som Keats Bruno Öijer [1], före 1999 Kenneth Bruno Öijer, född 26 november 1951 i Linköping, är en svensk poet. Bruno K. Öijer Bruno K Öijer signerar sin nya diktsamling "Och natten viskade Annabel Lee" på Rönnells antikvariat i Stockholm. Bruno K Öijer har alltid fått dras med epitetet outsider. I själva verket ligger folkkär närmare till hands. I själva verket ligger folkkär närmare till hands. Ingen poet drar fulla hus som Linköpingssonen varje gång han åker på turné. Bruno K. Öijer inofficiell hemsida med diktuppläsningar, intervjuer, nyheter, musikvideor. “Bruno K. Öijer, folkbokförd som Keats Bruno Öijer, före 1999 Kenneth Bruno Öijer, född 26 november 1951 i Linköping, är en svensk poet. “Bruno K. Öijer, folkbokförd som Keats Bruno Öijer, före 1999 Kenneth Bruno Öijer, född 26 november 1951 i Linköping, är en svensk poet. Öijer har sedan debuten 1973 ofta framfört sina dikter inför publik. Och Natten Viskade Annabel Lee är titeln på Bruno K. Öijers nya diktsamling. Efter Svart Som Silver, som gavs ut 2008, genomförde Bruno K. Öijer en landsomfattande turné, som blev en stor kritiker-och publiksuccé. Bruno K Öijer avslutar just nu sin bejublade Sverigeturné där han besökt utsålda spelställen över hela landet. Nu står det klart att det blir en fortsättning, med en stor vårturné 2015. BRUNO K ÖIJER Bruno K Öijer har släppt en ny diktsamling - Och Natten Viskade Annabel Lee. Boken Svart Som Silver, utkom 2008 och var en av det årets mest omtalade böcker. Bruno K Öijer har som poet alltid vägrat att sälja ut sig. Han marscherar inte i takt. Inte i otakt heller. Han marscherar inte överhuvudtaget. Bruno K. Öijer, Veckans föreställning i SVT Play. Sedan 1973 har Bruno K. Öijer stått på scen med sina egna bildrika dikter. Här följer vi honom under höstens och vinterns bejublade turné med utsålda hus över hela landet. “Bruno K. Öijer, folkbokförd som Keats Bruno Öijer, före 1999 Kenneth Bruno Öijer, född 26 november 1951 i Linköping, är en svensk poet. Öijer har sedan debuten 1973 ofta framfört sina dikter inför publik. När Bruno K Öijer kommer med sin första diktsamling på flera år är det en stor händelse för många. on 1 May 2018 Tweet. ... Bruno Jag frös Bruno K. Öijer Han har aldrig röstat i hela sitt liv. Om han skulle rösta skulle han rösta på jorden, vinden. I en intervju år 2001 avslöjar Bruno K. Öijer vilken som är hans bästa dikt - enligt honom själv. Se Bruno K. Öijer i SVT Play. Här följer vi Bruno K. Öijer under höstens och vinterns bejublade turné med utsålda hus över hela landet. Bruno K Öijer avslutar just nu sin bejublade Sverigeturné där han besökt utsålda spelställen över hela landet. Bruno K. Öijer kommer att ge sig ut på turné i höst, i samband med att den nya boken, Svart Som Silver, släpps i september. fredag 24 augusti 2018 ... Bruno K Öijer + FÖLJ. Det senaste om Bruno K Öijer. Läs nyheter, artiklar och se tv-klipp om Bruno K Öijer på Aftonbladet.se. Publicerad 3 aug 2018 kl 14.40. ... – Men det var ju då som Bruno K Öijer hällde ett glas öl över mig. Han sa att jag hade en småborgerlig blick. Pris: 54 kr. Pocket, 2017. Skickas inom 1-3 vardagar. Köp Och natten viskade Annabel Lee av Bruno K Öijer på Bokus.com. 21. Jag frös... ~ Bruno K. Öijer ( 1951- ) Jag frös Jag hade inget att leva för Månader blev till år när jag måste ha dragit min kropp närmare intill mig