"Tusind stykker" är en dansk popsång från 1988 av Anne Linnet. Björn Afzelius spelade 1989 in en svensk version med titeln "Tusen bitar". [1]Sången handlar om vänskap, tvivel och ensamhet samt om det mänskliga hjärtats skörhet: "allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar". Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar; Säger du att du är min vän så är du kanske det. Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker, och tron är ofta den som ger oss styrka. Musikvideo till Björn Afzelius Tusen Bitar en av hans mest kända och älskade låtar. Originalversionen, Tusind Stykker, skrevs av den danska sångerskan Anne Linnet. Videon är tagen från VHSversionen av Afzeliusdokumentären Sjung ingen lovsång från 1999. I musikvideon medverkar bland andra Sven Låten släpps på fredag men kan redan nu höras i en trailer till filmen. Gjort populära covers tidigare Laleh medverkade 2011 i Tv4:s ”Så mycket bättre”. Allting kan gå itu – men ett hjärta kan gå i tusen bitar. Det fick flera kvinnor i Björn Afzelius närhet erfara, enligt en bok som ger en helt ny bild av den folkkäre sångaren. – H… Så jag var tvungen att i sjunga en snutt: ”Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå…” Längre hann jag inte för jag såg att såsen började skära sig. Och när jag, på egen begäran, skulle beskriva Björn som fotbollsspelare gjorde jag som jag alltid gjort. allting går upp för mig när solen går ner, allting har sin tid, allting går så bra för oss, allting är så mäktigt, allting är så mäktigt lego, allting forsa, allting är relativt, allting gott och alldeles för mycket, allting gratis, allting kan gå itu, allting finns, allting korsord Kan kanske bero på att jag varit med förr. ... ”Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå ... På de danska tv-kanalerna är det en oerhörd hjälp med texten. Allting kan gå itu men hjärtat kan gå i tusen ... "Allting kan gå i tu ... Men ju mer jag pratade om norska desto mer pratade du om hur vackert det var med danska.. Så jag var tvungen att i sjunga en snutt: ”Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå ... På de danska tv-kanalerna är det en oerhörd hjälp med texten. I morgon förmiddag är det alltså dags. Men inte förrän nyss fick jag svar på min fråga om arbetsprover… Jag har därför börjat leta. Originalversionen, "Tusind Stykker", skrevs av den danska sångerskan Anne Linnet. ... Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar; Lite lustigt var det att höra skådespelaren prata danska. Toffelomdömet blir högt. Livet är kort. ... Allting kan gå itu. En gång spelade jag bort 15 000 danska ... påverkar allting. GÅ PÅ FEST Mel: Du ska få min gamla cykel När som livet kännes tråkigt grått och trist GÅ PÅ FEST När på gott humör emellanåt är brist Sommarvädret håller i sig och idag behövde jag inte ha någon jacka under promenaden. Jag kunde samtidigt konstatera att maskrosorna frodas och blommar som aldrig förr. Hälsa & Livskraft . Här kan du gratis läsa häftet Hälsa & Livskraft som jag skrev 2001. Jag rekommenderar dig att läsa det från början till slut. Skånsk ordlista . med över 800 ord, sammanställd av Björn Gröhn med god hjälp av Kurt Lasson, dialektkunnig Ystadbo med rötter i Österlen. Ett litet Ps. Tyckt&Tänkt Posted by Tommy SvenssonWed, October 03, 2018 12:58:20. TJENARE FOLKET. Ett litet Ps. ”Riksdagens ledamöter är valda för att hantera Sveriges problem, inte för att hantera Sverigedemokraterna, hanterar man Sveriges problem hanterar man också Sverigedemokraterna.” skriver Gunnar Hökmark (M). Här en översikt på frågor som ställts till Contra. Vill Du själv ställa en fråga klicka här! Materialet är sorterat efter ett antal ämnesområden. En viss fråga kan återfinnas under flera underrubriker. Kristen tro. Trots vägande skillnader mellan några tolkningar och uppfattningar delar de kristna en mängd föreställningar som menas vara väsentliga för deras tro. Julia Caesars krönikor och poddar . Julia Caesar har startat eget! Från och med hösten 2017 skriver och publicerar numera Julia Caesar sina texter och poddar på hennes alldeles egna blogg: https://juliacaesar.blog/.Där publicerar hon sig oftare än på Snaphanen och lägger ut texter med olika teman. Hur sorgliga förhållande vid Elmas och Michaels bröllop än var, så träffade Lotty i alla fall hans tvillingbror Rafael. Bröderna var så lika att de som barn fått bära var sin medaljon för att kunna skilja dem åt. Dm För allting kan g? Bb? itu, men ett C hjärta kan gå F i tusen bitar Dm säger du att d Bb u e min vän, så F e du C kanske F det. Dm allting kan gå Bb itu, men ett C hjärta kan gå F i tusen bitar Dm säger du att du Bb e min vän, s F å e C du kans F ke det, Lalla la Bb la laaa. Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar; Säger du att du är min vän så är du kanske det Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker Och tron är ofta den som ger oss styrka Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar. Säjer du att du är min vän så är du kanske det. G C/G Em7 C La - la - la - la - aaa. Allting kan gå itu, D G G/f# men mitt hjärta kan gå i tusen bitar. Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar; Säger du att du är min vän så är du kanske det Säger du att du är min vän så är du säkert det allting översättning i ordboken svenska - danska vid Glosbe, online-lexikon, gratis. Bläddra milions ord och fraser på alla språk. Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar. Säjer du att du är min vän så är du kanske det. G C/G Em7 C La - la - la - la - aaa. Allting kan gå itu, D G G/F# men mitt hjärta kan gå i tusen bitar. Allting kan gå itu, D G men mitt hjärta kan gå i tusen bitar. Em C D G Säjer du att du är min vän så är du kanske det. G C Na - na - na - na - naa Em C D G Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i … Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar; Säger du att du är min vän så är du kanske det Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker Och tron är ofta den som ger oss styrka Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv Allting kan gå itu Ett hjärta kan gå i tusen bitar Säjer du att du är min vän så är du kanske det Det säjs att det finns alltid nånting bra i det som sker och tron är ofta den som ger oss styrka Ja, man säjer mycket men man vet så lite om sej själv Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar Säger du att du är min vän så är du kanske det Säger du att du är min vän så är du säkert det Contributed by Carter G. Suggest a correction in the comments box. dansband tusen bitar stefan borsch. SonicHits. Show all results: Artists. Tracks. Allting kan gå itu, D G men mitt hjärta kan gå i tusen bitar. Em C D G Säjer du att du är min vän så är du kanske det. G C Na - na - na - na - naa Em C D G Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i … Dm För allting kan gå B ♭ itu, men ett C hjärta kan gå i F tusen bitar Dm säger du att du B ♭ e min vän, så F e du C kanske F det. Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar.