2007 medverkade gruppen med ett bidrag på Amnestys album "Make Some Noise - The Amnesty International Campaign to save Darfur", där flera artister och grupper bidrog med egna versioner av John Lennons låtar. a-ha bidrog med en version av låten "#9 Dream". Efter att ha turnerat ihop med Simon and Garfunkel 2003 och 2004 som deras gästartister, gav sig The Everly Brothers ut på turné i England november - december 2005, efter ett längre uppehåll. Planerade konserter i Las Vegas i början av 2006 ställdes dock in utan någon förklaring. Låten blev också etta i Tyskland, Nederländerna, Sverige och Italien. Den andra singeln som släpptes "The Sun Always Shines on TV" blev också etta i England. Gruppen har sålt över 30 miljoner album totalt över hela världen. Totalt inklusive singlar och EP-skivor har a-ha sålt över 70 miljoner skivor. Visa sånger och texter av Willie Nelson efter popularitet, inklusive album, foton och låten betydelser. A. ”Walkin’ My Baby Back Home” är en populär sång skriven av Fred E. Ahlert 1937 med inspelade versioner av bland andra Louis Armstrong (-31) och Nat King Cole (-51), men vem skrev den svenska texten? Denna låten har fått vara mitt ledmotiv i många fall när det gäller tjejer iaf den åldern jag var då (12 år) Niklas Strömstedt - Om Niklas var medlem i gruppen Triad som gjorde låten "Tänd ett ljus" 1987, sedan kom hans 3:e egna album 1989 "En gång i livet" som blev hans stora solo framgång. A-ha har fortsatt leverera hits in på 2000-talet. Dock har man aldrig lyckats uppnå samma succé som med Take On Me. Andra hits värda att nämnas är dock Hunting High and Low, The Sun Always Shines on TV , Summer Moved On, Manhattan Skyline, I've Been Losing You, Crying in the Rain, Stay on these roads och Analogue. Rhythm of the rain - The Cascades (finns även versioner med Bobby Darin, Jason Donovan, Dan Fogelberg och många andra) Clouds - David Gates Nu ställer jag mina förhoppningar till forumet, att ni kan hjälpa mig att hitta låten hon söker. Kan vi inte skriva lite olika mixar och produktioner som ni tycker är "Den bästa någonsin". Man får endast välja en låt! Carole King är tveklöst en av pophistoriens stora låtskrivare. Jaha, är lucia idag. Jag har egentligen aldrig förstått tjusningen med luciafirande, varför fira minnet av en blind brud från södra Italien. Crying in the rain: Everly Brothers, The: Cum on feel the noize: Slade: De brukar välja olika versioner, ... Den låten sägs också vara ett plagiat av Edison ... liksom gå med sidan av foten. Jätteskönt. Maj ser ut att bjuda på många intressanta skivsläpp, och här följer några plattor man bör kolla upp. Black N Blue - Hell Yeah! I flera andra versioner av berättelsen, som i åtminstone två av filmatiseringarna, så omvandlar han också mot slutet djur till människor. Oftast drabbar detta berättaren - annars ovanligt inaktiv även för att vara en Wells-hjälte. Fast egentligen handlar min fascination av den här låten om det otämjda. Under den andra halvan av 70-talet blev gruppen en av de största med otaliga hits och LP framgångar. The Magic Lanterns var ett popband från Manchesterområdet. Gruppen bildades 1962 som The Sabres men bytte snart namn. har så många minnen kopplade till den låten, men ett av de starkaste är ett från i somras. Ida, Aina, Emma och jag hade varit i knutnäs och simmat, och sen drog vi iväg till Ida. Där dunkade vi musik samt dansade på balkongen. WILLIE NELSON. Here’s Willie Nelson. Liberty, 1963. Betyg: 5. Pråliga Nashville sound-stråkar/körer tar alldeles för stor plats. Det är nästan så att Willie försvinner i allt detta, särskilt som tillställningen domineras av huvudsakligen lättsamma tolkningar på andra låtskrivares material. Peter komponerade också den fantastiska Out Of Reach som av någon anledning hamnade på B-sidan till singeln Sitting In The Rain. Singeln spelades in samtidigt som LP:n liksom Mama Talk To Your Daughter och Alabama Blues som givits ut … Vaknade till Crying in the rain, fixade spellista med Cast in steel och på Radio Kristianstad spelade de Take on me. Allt innan kvart i sju idag. Utmanade mig själv idag på … Mollys versioner bestod av piano och sång, varken mer eller mindre. Nyinspelningarna bygger på samma grund. Adrian McNally börjar ofta på piano, systrarna Unthanks fyller på med stämmor och på toppen läggs sparsamma stråkar eller blås. Förutom Hulken och Thor finns det många andra superhjältar som har fått eller skall få glänsa på bioduken: Iron Man (två filmer finns), Captain America (kommer snart), och nästa år samlas alla till kollektivfilmen The Avengers, regisserad av Joss Whedon och därför omgiven av skyhöga förväntningar. Den andra helt instrumentala låten är något helt annat och här anar man starka influenser av ett av mina gamla favoritband, nämligen Gentle Giant. Rickard har i princip i delar av låten helt kopierat keyboard-soundet från flera Gentle Giant-låtar (efter 9 minuter hör man rent av lite direkta stölder av Gentle Giant-teman! ). Läser att det är en turkisk sång, som även finns i andra versioner, i Grekland, i Bosnien, som klezmerlåt. Men varför är den så bekant, tänker jag, googlar, och förstår efter en stund att jag har sett en hel film som handlar om just den här låten. Under inspelningen av LP-skivan His Hand In Mine kom låten Crying In The Chapel inte med på albumet. Men fem år senare gavs den profana sången ut som singel och blev en av Elvis största miljonsäljare. Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. Easily share your publications and get them in … Illustrerad Vetenskap har jag ca femton kompletta årgångar av. Dessutom köper jag lite testnummer av andra tidningar ibland när de har något/någon jag gillar på omslaget. Man söker förstås nya favorittidningar, men det är svårt. Det måste sägas att Peps version är en av hans svagaste inspelningar, mindre lyckad än de andra två Elmore James-låtarna på plattan, ”Shake Your Money Maker” och ”The Sky Is Crying”. Visserligen åstadkommer pianisten Slim Notinis band (med Bill Öhrström på congas) ett med svenska mått mätt hyfsat sväng som drar åt swingblueshållet. Den enda associationen jag får är inte ens psalm utan en sång av Cat Stevens (tror jag). Jättefin text och musik förresten, tror att den används flitigt utomlands vid bröllop. Här är texten, hyfsat korrekt. Morning has broken like the first morning Blackbird has spoken like the first bird Praise for the singing, Praise for the morning. Musiken är skriven av Harold Arlen och texten av Yip Harburg och sjöngs i filmen av Judy Garland. Det finns otaliga versioner av låten, inte minst på youtube. Här presenterar Axel en egen instrumental version, som egentligen bara är ett litet jam baserat på hur Eric Clapton lägger gitarrackorden. Kristian skall själv framföra en låt av eget val tillsammans med Jill. de gör det i en tom lagerlokal och han sjunger med en ljus röst förvånansvärt fylld av kraft. Jill faller in i andra stämman som vanligt på ett underbart sätt i refrängen.