Det går ju trender i rapning (trot eller ej) och när min dotter va liten så sa bvc att ”alla barn behöver inte rapa”. Hej, som rubriken lyder har jag en bebis med mycket gaser som luktar. Bebis som alltid är lös i magen, är det normalt? Min bebis är trög i magen, hur kan jag hjälpa? I Finland är 15 procent av befolkningen laktosintolerant medan förekomsten är 3–4 procent i övriga Norden. Varför är bebisens bajs grönt? I en blöja avsedd för en 4 månaders bebis. ... Vid 4 månaders ålder började vi lite lätt med små smakportioner och vid 6 månader med gröt, ... /Pruttig bebis. Vet att hon sväljer mycket luft när hon äter, men det borde kanske inte lukta så mycket har jag tänkt. min son är 10 1/2 månader och började få gaser i magen under nätterna vid 7-8 månaders ... din bebis! Visst han pruttar som en galning men han verkar inte ha direkt ont av det längre som man märkte att han hade innan. Det tror jag inte på. Tänkte inte så mycket mer på det då utan hyrde snabbt huset och påbörjade packning. Kolik är vanligast mellan två veckors ålder och fem månaders ålder. Hur luktar era barns pruttar? Lägg honom på mage så rapar o pruttar han loss. Hon är 1 månad och helammas. Varför är det vitt? Också i Medelhavsområdet, Asien och Afrika är laktosintolerans mycket vanligt. Rapar han ordentligt efter maten? Jag ger både miniform och Sempers magdroppar till min lille! ... Magen kan vara spänd, huden röd, barnet dra upp knäna och prutta mycket. – När en bebis skriker mycket är det viktigt att utesluta att det inte handlar om någon sjukdom och därför bör man kontakta sitt BVC eller ringa sjukvårdsupplysningen för råd. Varför skriker min bebis? Och hur ser jag om ett barn som kräkts mycket börjar bli uttorkat? Har inte reflerkterat över detta så mycket men kom nu och tänka på att det kanske är indikation på att något inte är som det skall. Vad gör man när bebisen bara skriker och skriker? ... Barnet skriker ofta så mycket att hen blir röd av ansträngning. Om du har ett barn som skriker mycket är det nästan nödvändigt att kunna få stöd av någon annan vuxen för att orka med. Det verkar fungera! Ändå började han vid drygt två månaders ålder att vända sig bort från brösten och ... Starkt flöde i brösten/mycket mjölk. Nu skriker han inte så mycket längre. Min lilla grabb fiser väldigt illa och har gjort det i stort sett hela tiden.